Fränhestfaktorn är ju det viktigaste på detta bygge
Ska kolla till veckan om jag kan få tag på en längre
bult till svänghjulet så jag kan göra en mockup för att linjera in det hela, nu är bulten så precis att den typ tar 1/6 varv precis att den just håller kvar 50 mm remskivan, behöver distansera ut den 1-2 mm för att ha lite marginal för remmen till nitarna på svänghjulet. Lokala bilverkstaden verkar ha M12X1,25 men inte 12.9 så jag struntade i att kolla in längderna då jag var dit men till en mockup duger ju dom till jag vet vad jag ska köpa att ha i skarp läge.
Konstaterar att det ska mycket till om jag hinner fixa detta bygge till sommaren men med lite tur så kan jag nog i alla fall dra nån provkörning, är någon som sagt att räkna med att det tar tre gånger så lång tid och kostar tre gånger så mycket man tänkt då det gäller hojbyggen.
Bokade besiktning 28 maj, lite sent men det var det tidigaste som fanns i Övertorneå. Är möjligt att man kan få tid tidigare i Kalix men är ju lite så där sugen på att köra 22 mil 250cc för att besikta, blir bara 14 mil tur och retur till Övertorneå. Ta den på släp är väl lite fusk
Vill göra bort det fortast möjligt för då är den besiktningsbefriad efter denna besiktning. Tänker ändå kolla upp vad som krävs för att kunna besikta med
kompressor men under provkörningsperiodern kör jag nog på besiktningsfriheten. Vad jag förstår så krävs SFRO och då mäste jag nog hitta på några fler ändringar på hojen.