Ivar Risslén skrev:Du får montera ett "huvudrelä" som styrs av tändningslåset. Det borde vara en ganska så snabb åtgärd för att spara på kontakterna i tändningslåset.
dc_lindberg skrev:I sak är du helt mitt i prick Busse
I praktiken... "moped"... finns ingen stans att montera... systemet måste byggas om och byggas rätt.
- fullt i kåpan
- packat under sadeln
- ankändan (verktyglådan är där på de här modellerna) är packad med reläer och säkringar
- styret är som det är redan överfullt
=> riv dän s.* "gör om och gör rätt!" är enda -vettiga- lösningen, men det gör man inte ute på gräsmattan i trädgården...
Kvarstående alternativ = få tag i nytt startlås.
Vet att det är något speciellt i lådan... något med separation mellan tändningsnätet och + (batterimatningen)... det var något om bakströmmar, avstängning av nätet. Minns inte exakt vad, bara att det inte går med enkel till-från knapp utan att man måste öppna en anslutning från + till tändningsnätet och parallellt ge matarström och + till reläerna i ankänden (det var -inte- jag som byggde den konstruktionen!)
Ja. Lådan är jordad; i styret och direkt till - på batteriet samt till ramen (säkert också motorblocket).
Detta hade varit ett "inte problem" om det hade varit enkelt att få tag i ett nytt startlås...
Kanske löser det sig hos Autoexperten i Lapplandsväsby?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst