Den kom!
Men som posten kommer sen em här, blev det inget mekande förrän igår.
Tyckte inte det löste problemet helt 100, så vi plockade bort pumpen igen o dubbelkollade, men en ny "märkespump" för i sammanhanget rätt stora pengar, 3500, var det inget fel på, puh.
På med den igen o montera ihop alltihop igen, o si där, där kom det äntligen en tillstymmelse av
olja ut hålet för oljetryckskontakten.
Men sen hade vi ingen fungerande
kontakt längre?? Letade rätt på en utbytt med bara tveksam funktion, funkade inte då heller.
Visade sig vara kontakten på den nya kabelhärvan som fick nypas till lite extra, sedan funkade den klockrent
, men det gick ju någon timme till där.
Ihållande regn på förmiddagen o grusvägar utanför verkstan gjorde att vi provade inomhus, trots den trilskande kicken.
DEN ÄR IGÅNG IGEN!!!
https://youtu.be/qd7z_QVla74Efter 3 år är den på G igen tack vare min toppenkompis som faktiskt drivit detta projekt från start.
Jag har bara haft att åka med, o i ärlighetens namn har han gjort det mesta själv, utan min närvaro, säger som Askungen: hur ska jag nånsin........
Det blev en första varmkörning igår, ska bli en till idag där motorn får svalna av helt o hållet innan den får börja
rulla något.
Blev lite överraskad av att den gick så pass väl från början när tändningen var väldigt grovt inställd.
En Boyer brytarlös historia som kräver stroboskop för att bli rätt, vet inget sätt att hitta tändpunkten annars.
Kommer vilja köra lite med den innan jag börjar varva ordentligt för stroboskoplampan, ska vara ca 4000 varv vid inställningen.