...jo... men nu får vi ta å utveckla detta lite mer seriöst än
Man kan skippa förljuddämpare, men liten cylindervolym kräver bättre
mottryck på låga varv för bästa möjliga bottendrag och fyllnadsgrad.
Dessutom trivs jag bäst med ett hiskeligt vråland
avgassystem som sätter BMW K75 på skam som olidligt oväsen - dvs ju tystare dessto nöjdare blir chauffören. Att det sedan många gånger känns bra att kunna avisera sin irritation över divs saker ss farthinder är en helt annan sak å där o då önskas raka rör
Kritiska frågan är snarast - göra själv eller göra själv...
Runt rör som man klyver, eller fyrkantig box?
RF eller patineringsbenägen metall?
Kopiera Hondas innanmäte, eller ?
Ljuddämpare.
Mopeden är liksom till salu, så
ljuddämpare vill man ju ska funger men inte kosta för mycket (eftersom man inte får igen ett öre för dem).
I stående skick är den väl inte värd mycket mer än lite gran, men tätt och tyst ljuddämperi bör den bli värd mera antar jag.
Se'n vet man ju inte om någon annan vill ha den o är beredd att ge mig ett bud jag inte kan tacka nej till...
0.65L/mil på motorvägen (110-120...ngt)
0.55L/mil på landsvägen
11L's tank
...icke operabel funktion för mina behov... större tank finns, 12.5L... de större tankarna passar inte på ramen... (eller så har jag fått fel data - kvittar, finns ingen tank till salu i Svedala... närmaste är i Tyskland...)
Vi återvänder till frågan om förljuddämparen.
Den är nu ett projekt - bara för sakens skull om inget annat.
Pga att den är slut är det ingen idé att synka förgasarna, dito gällande ljuddämparna.
=> förslag på "lämpligt" material uppskattas