Tänkte mig trumfa till mig en besiktning hos Opus i Enköping den 31/7-2014. Mopeden drabbas av körförbud den 1/8... hm...
Vartannat år å jag...
"Den som bor närmast kommer sist..."
Klar att knalla iväg vid 07.
Märker att däcken, speciellt bakdäcket känns väl mjukt... hm... av med mc-stället igen. Ned i källaren o slå på tryckluften (som iof gick sönder den 30/7... pyser ur strömbrytarmanicken så den står å går hela tiden... motorn gillar det inte...). Kopplar på slang och påfyllare. När jag tar tag i ventilen i bakhjulet går ett Liljeholms upp, skiner starkare än solen i Karlstad...
-Det- var inge' bra läge...
Blir ju ingen besiktning då ju!
Ringer http://www.kabomab.se/ - Mogge kan ev., hjälpa mig sen eftermiddag - helt ok!
Kör ut bussen på gatan. Kör upp mopeden till bussen o körde in den i busssen. Surrade moppen duktigt - allt klart o fint
Stänger garageinfarten o kommer på att jag glömt lite inne i köket... hm... körde runt tomten till framsidan och backade ned till entrén. Stängde av motorn. Knallade in o hämtade det jag glömt. Ut till bussen, vred om startnyckeln... död... ingen gnista!... bussen död...
Jo, det -är- en liten uppförsbacke tillbaka till garaget... bara 50cm... men 2500kg är -tungt-! att knuffa...
VW transporter, Typ 4, T4, ACU motor, 5-cyl, bensin
Åter till mopeden.
Där -rök- hjälpen med moppen!
Vad F att göra nu då?!
Har ju inte rätt maskiner för slanglösa fäljar/däck...
Däckkrängare, däckmaskiner, manuella
Knepigt läge!
Tänk att en Belos kan användas till -så- mycket
Nu var det ju så att central stöd fanns ju inte monterat på den... o verkstadslyften är blockerad... så vad göra man?
Centralstöd var'e:
Det här var ett bifynd... helt klart mindre uppskattat... o -det- hade nog inte alls uppskattats av Opus om jag kommit dit med moppen i -det- skicket...
Så hittade jag detta osså...
Men så här blev dagens resultat: