Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCMC

Köpte mig en äldre goldwing

15 inlägg • Sida 1 av 1
Snacka om MC här

Andreas Mattsson (trådstartaren)

#1 » 23:35:41, 01-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Köpte mig en till mc,gumman tyckte inte om att åka varken vf1000 eller transalp,vfèn kändes lite som att åka på ett avloppsrör i 110km/h och transalpen var lite för hög..

ja sagt och gjort så skummades blocket av men inget intressant dök upp,annonserade ut vf1000 men förutom dom obligatoriska bedrägerimail och smsen så var det inte så mycket mer.
annonsen togs bort och vfen ställdes undan i garaget,,men några dagar senare så fick jag ett sms av en kille i uppsala som ägde en motorcyckel han ville byta mot min vf,nämligen denna goldwing,,lite förvånad blev jag dock då min mc stod betydligt lägre än hans,killen förklarade att goldwingen var jättefin men gick frukansvärt dåligt,den misstände och slog bakut,den stannade och hade sig och orkade knappt upp i 100km/h,den hade passerat ett flertal ägare och verkstäder men ingen hade fått bukt på motorcyckel,,jag är inte den som räds en utmaning och insåg varför han ville byta en 2 gånger dyrare mc mot min,han var rejält less då den varit i hans ägo i 5 år och knappt varit körbar.

resan gick ner till Hudiksvall där vi möttes med motorcycklarna på varsin släpvagn och affären/bytet gjordes upp,vf1000 startade som vanligt snällt och lunkade fint runt på parkeringen för att lastas över på den andra släpvagnen,,goldwingen däremot startade knappt och när den väl gjorde det så stannade den lite titt som tätt med ett bakslag,lastningen av den fick göras helt för hand då den till slut vägrade att starta alls.

på väg hemöver började jag fundera kring vad jag gjort,jag bytte bort en klockren mc man kunde lita på i alla lägen mot vad som kändes som grisen i säcken,,vad säcken innehöll skulle jag nog bli varse om tänkte jag.

väl hemma lastade jag av goldwingen i garaget och synade den för första gången i ljuset(var becksvart nere i Hudiksvall),cykeln såg riktigt fin ut och hade jättefina däck och bra chrome,

dagarna i garaget spenderades med rengöring av förgasare och tändstift,men vad jag än gjorde så blev det ingen skillnad,förgasarna var sönderskruvad av flertal klåpare under åren och dom skruvar som inte hade sönderdragna skallar var det gängpaj på,förgasarnas munstycken satt igen och dom flödade över vilket gjorde att stiften slogs igen,,men vad jag än gjorde och vad jag än justerade så gick den inte ett enda dugg bättre,trots att fel hittades både här och där var det som att det varken gjorde dit eller dat.

bättre begagnade förgasare beställdes från usa och monterades,det gjorde faktiskt att den helt plötsligt gick att köra någorlunda på varv,den var dock ganska svag och under 2000rpm gick den fortfarande riktigt hackigt och styggt,,kollade upp kompression vilket låg spikat på 16kg på alla fyra,kamremmar kollades även om nån kuggat då det började kännas som ett tändningsfel,tändspolar mättes och även ett annat par testades som jag hade liggandes,utan resultat,,,hmmm.

nåt måste chansas på kände jag och cdiboxen låg nära till hands även om jag aldrig varit med om att dom ställt till det såhär,förgasarna kan inte skruvas bort för 20è gången,inget mer att kolla,beställde en begagnad cdi-box,monterade den andra boxen samma dag den anlände och min glädje var total,motorn spann igång helt silkeslent och tyst :grin: .gjorde en snabbservice med oljor och lite smörja här och där,vilken båge att köra :buga: .farthållare,combibromsar,värme,luftfjädring med kompressor,justerbar dyna,lcd instrumentpanel,justerbar ruta,stereo,comradio,antidive,abs bromsar(vilket jag förståt är ovanligt på dessa)vidare forskning säger mig att denna är en speciell modell av lyxmodellen som kallades för apache,det är en mer utrustad version av den redan fullpackade aspencade versionen(snik modellen heter interstate).

det här är inte skryt,jag är bara riktigt nöjd :grin:
Bild
Bild
Bild
Bild
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris

9 personer gillar det här inlägget.
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800



Holger

#2 » 23:42:01, 01-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ojojoj, snygg!
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Andreas Mattsson (trådstartaren)

#3 » 23:55:39, 01-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:Ojojoj, snygg!


ja den är väldigt trevlig,inte en skråma eller repa,det är nog tack vare att den inte gått just nåt dom senaste åren pga motorstörningar(tur ingen fått ett raserianfall och eldat upp den :grin: )

blanksvart och chrome överallt,kan aldrig bli fel :smile: .

den var även helt upptänd när jag hämtade henne(27 lampor till som lyste förutom dom som syns på bilderna :uupps: )men jag mätte generatoreffekten och upptäckte att den var ganska stressad av detta,då kopplade jag ur dom så länge och ska leta lite ledlampor att montera i dom ist,dock ska inte alla tändas upp då det till och med var för mycket för min smak :razz: .

åkte en sväng ikväll i spöregnet och från 70km/h så träffar inte en droppe eller en vindpust varken hjälm eller kropp :thumme:
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris

1 person gillar det här inlägget.
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800

Andreas Mattsson (trådstartaren)

#4 » 00:24:14, 02-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

kvar att göra i serviceväg i vinter är nya kamremmar,montera en ny stereo då den andra är,,hmmm,,något åldrad med casette,usb uttag och hörlursuttag för förare och passagerare.


hoppas frun vill börja åka nu bara :klia: .
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800

bengt jansson

#5 » 00:49:06, 02-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vilket kap, men utan din kunskap och uthållighet hade den nog gått till skrot förr eller senare :thumme:
Fråga , jag har en Norton Villers Comando Fastback 750 1968 . Den går ojämt på tomgång, troligtvis beroende på att trottlarna är för glappa pga alla vibrationer, därav omöjligt att få till en jämn tomgångsgång.

Fyra alternativ finns, :huh:
1 skicka fuggarna till USA och låta göra nya trottlar i mässing och får dom inpassade. Krångligt ?
2 köpa två nya Amal Concentric förgasare Dyrt , men ganska enkelt !!!
3 bita huvudet av skam och gå på en enkelförgasar lösning typ Micun i Icke original och kräver troligtvis en hel del tuning innan jag hittar rätt bestyckning :huh: :huh:
4 låta det det vara som det är. Inte riktigt vad jag vill ,,,,
Hur skulle du tackla problemet
Ps , får nog aldrig frugan att hänga med på bönbpallen på commandon dock hehe
Bild
bengt jansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:08:21, 03-02-2009
Ort: norra Östergötland
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 135 S, Volvo T24, Huddig760, MF 5445-4. CF Moto U force 800

Andreas Mattsson (trådstartaren)

#6 » 02:02:46, 02-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

ja inte ska du montera mikuni på Norton iaf,det är ett som är säkert :help: .

köpa nya förgasare lät ju lite overkill lika som att skicka iväg dom för rep,måste finnas en smidigare lösning?.

hur vet du att trottlarna/förgasarna är utslitna?har du mätt upp dom?syns det tydliga slitningar i trottlarna?

om det bara är trottlarna så borde ju såna gå att uppbringa nånstans,det är ju en populär modell du har som har många fans.

ofta kan det räcka att se till så det är tätt runt gasvajerinfästningen på locket,där kan det smita in mycket luft å ställa till det,annars vet jag dom som lackat med 2komp klarlack på trottlarna för att bygga på dom i omkrets.

kolla även nålarna och nålsätena på trottlarna i förgasare så dom inte är ovala eller sliten på en kant,detta gör också att bränsle kan sugas genom nålen även på tomgång och störa bränsle/luft blandning.

ett annat knep är att gå upp i lågfartsmunstycke,den extra luften som läcker igenom om trottlarna är slitna blir mer i rätt ratio bränsle/luft och därmed lättare att justera och få ordning på.

förutsätter att förgasarna är riktigt rena och att inga luftläckor i övrigt finns.

nice bike iaf :thumme: .
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800

Andreas Mattsson (trådstartaren)

#7 » 02:28:08, 02-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

nya trottlar verkar inte vara så dyrt.
http://www.ebay.com/itm/622-060-3-TRIUM ... 61&vxp=mtr

fanns även par av förgasare för runt 2000:-,kan man ju inte säga nåt om egentligen.ser man till värdet av din hoj är ju kostnaden för dessa förgasare bara några procent.

här har du en för 60000:-

http://www.ebay.com/itm/Norton-Fast-Bac ... otorcycles
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800

Ivar Risslén

#8 » 11:52:22, 02-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Metodisk felsökning och uteslutning så kommer man långt. Det verkar som om det inte har varit riktigt engagerade mekar på Guldvingen tidigare.

Ojämn tomgång på en Norton är ett vitt begrepp. Det kan bero på både tändnings och förgasarinställningen. Börja med att plocka isär tändningsförställningsmekanismen och smörj upp den. Ställ sedan in tändningen noggrant, gärna någon grad lågt. Sedan är det till att ge sig på förgasarna. Börja med en grundinställning och sedan så synkroniserar du förgasarna så att trottlarna öppnar lika mycket. För att göra det så finns det olika metoder. Ha inte för lågt tomgångsvarv då går den lite jämnare. Det är till att justera tills du är nöjd. Det var inte ovanligt att de hoppade ett halvt kvarter när man hade de ståendes på centralstödet och tomgång medans man drack en kopp kaffe. Ska man skriva utförligare om metoderna att få de att gå fint så behövs det en egen tråd. Det finns flera firmor i Sverige som säljer delar till Amal förgasare och Norton annars så är det i England som det mesta finns och kunskapen.

Och lite om wingen på slutet. Jag har sett de som åker lika fort på en blysläde som andra gjorde med sportcyklar. Det behövs bara lämplig teknik och att föraren inte släpper gasen.
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

Andreas Mattsson (trådstartaren)

#9 » 15:30:55, 02-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

nä det kan ju ha varit vilka spånholkar som helst,historien förtäljer inte heller om nån engagerat sig överhuvudtaget eller om den lämnats in för felsökningar som av kunden "INTE får kosta nåt" .men nu är det ordning och det är huvudsaken för mig :smile: .

ang Norton så håller jag med,är dom inte dubbelstampare dom där?,bägge cylindrarna går i takt vilket medför att levandevikten blir ganska stor.
personligen tycker jag om när gamla cyklar står och ruskar och har sig,men här verkar det vara ett problem och då ska det självklart fixas till.

såg på Youtube en som körde på rätt hårt med en guldwinge,begränsningen för han låg i att den inte gick att lägga mer i kurvorna då chassit till väskorna tog i marken,så visst går det att köra fort på dom även om jag nog lägger mina busturer på transalpen. :smile: ,där har du en lättkörd hoj som utan problem hänger på eller till å med kör ifrån en del sporthojar om det börjar svänga mycket.
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris

1 person gillar det här inlägget.
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800

bengt jansson

#10 » 23:19:38, 03-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för goda råd :thummar: . Ska testa och klarlacka trottlarna i vinter och se om den går bättre. Det är inte så att den inte är åkbar , jag bara stör mig på att den inte går jämnt på båda cyllarna utan att ha tomgångsvarv över 1000 rmp. Jag har bytt nålar och nålmunstycke ( heter det så )
det blev bättre , men inte bra. Tändningen är inställd och förställningen är kollad . Den startar lätt och drar bra.
Vibrationer är ett kännt problem på norton . Problemet löstes när commandon kom :vissla: med att hänga motorn i gummi bussningar.
Min första tunga cykel var en 650 SS ( mercury ) den fick bytas mot bil och barnvagn i början av 70 talet :grin:

Edit Nålsäten heter det !
bengt jansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:08:21, 03-02-2009
Ort: norra Östergötland
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 135 S, Volvo T24, Huddig760, MF 5445-4. CF Moto U force 800

dc_lindberg

#11 » 08:57:04, 04-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

87 års modell 1200cc ?
...då behöver du en bättre generator... "MickeViking", Belos entusiast, kan hjälpa med info - såg hans bygge i höstas (2014). Ruskigt snyggt och lika effektivt som på min moped i avataren. T.o.m. bättre efter som man får plats med en flerspårsrem på GW (jag får bara plats med en A-profilsrem... ).

Själv var jag snubblande nära att köpa en 1000GW 1990 av GW "gurun" i Sthlm (vars namn gömt sig för mitt minne just nu), men det bidde Suzuki GS850GN (å den står i Eskilstuna hos en ny ägare sedan 1998, och är inte påställd sedan jag ställd av den 1996); vilken moped! Suzkan vägde aldrig under 320kg - rena "stridsvagnen". Avatar bumsen kändes som en moped när man tog den mellan varven - valkyrian väger ju ingenting med sina 170-ngt-pannor i jämförselse.

Det kan bli många långa trevliga mil för dig å GW :)
:driver:
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Andreas Mattsson (trådstartaren)

#12 » 10:39:43, 04-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

japp 87- 1200cc.
jo generatorn ger ca 500w och tänder man upp om så blir det på håret,jag kopplade ur belysningen och tänker köra lite led ist för att kunna åtnjuta den generator som sitter där :thumme: .

ja jag hoppas vi ska åka några mil iaf även om jag är mer sugen på nästkommande modell :buga: .

även tittat på bmw 1200 lt från 03- mummsfilibubba.
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800

dc_lindberg

#13 » 13:44:31, 04-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

1200LT = monster stor!
Provkört en - för stor för landsväg, ok på motorväg.
Fantastisk maskin! :)
Vilken balans!
Wow!

Hörde att GW1200 generatorn inte är tipp topp... räkna iskallt med att behöva byta den, eller montera en "riktig" generator.
Se'n är'e alltid gött å kräm å leka med ;)
På avataremopeden sitter en Bosch 70A från en Saab. På sommarmoppen kommer det en modernare Bosch 90A. Skiftar man regulatorn så får man bättre ljus osså - det är stor skillnad på 14V och 14.5V där H4an skall glöda ;)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Andreas Mattsson (trådstartaren)

#14 » 17:54:23, 04-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

dc_lindberg skrev:1200LT = monster stor!
Provkört en - för stor för landsväg, ok på motorväg.
Fantastisk maskin! :)
Vilken balans!
Wow!

Hörde att GW1200 generatorn inte är tipp topp... räkna iskallt med att behöva byta den, eller montera en "riktig" generator.
Se'n är'e alltid gött å kräm å leka med ;)
På avataremopeden sitter en Bosch 70A från en Saab. På sommarmoppen kommer det en modernare Bosch 90A. Skiftar man regulatorn så får man bättre ljus osså - det är stor skillnad på 14V och 14.5V där H4an skall glöda ;)


tur jag inte är en liten kille då :thumme: .
jo har sett dessa ersättnings generatorer som många monterat,kan ju bero på att motorn måste lyftas ur och demonteras för att byta ordinarie spole om den pajar :razz:

tydligen är överlast och dålig kontakt mot laddningsregulatorn dess stora bov,lysen uropplad och kontakt hellödd :grin: .men kommer den dagen att den pajar så byter jag till en ersättare på vevaxeln.
ström kan man aldrig få för mycket av om det inte är i fingrarna.
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris

1 person gillar det här inlägget.
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800

Andreas Mattsson (trådstartaren)

#15 » 00:32:07, 13-11-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

tänkte dom skulle lära känna varandra i vinter
Bild

bytte även stereo så mina kära mp3skivor kan avnjutas :grin:

Bild
Det här är MITT Facebook ;)

Maskin Kockum 820.BM616B.Bucher tm800.FIAT25C .

Mc Suzuki DR 800 Kawasaki Vulcan 1500

Båt Sandöcabin

Snöskoter Skidoo summit rev polaris Classic touring 500 Yamaha Nytro Turbo 270

Bil Ford Mondeo 2,0 TDCI toyota auris

2 personer gillar det här inlägget.
Andreas Mattsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:26:26, 27-09-2006
Ort: Fränsta västernorrlandslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: traktorgrävare bm 616B
atlas 1200
fiat 25c
bollnästruck bt-20
Bucher tm800


Återgå till MC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se