Gasgasens startmotor är inte bra, det är precis att den inte startar kall och precis att den startar varm. Jag tog mig tid att kolla startmotorn inuti, dels satt magnetpaketet lite förskutet i förhållande till kolen och sen var det en glasartad beläggning på rotorn som jag slipade bort med 2000 sandpapper. Nu startar den kall som varm, ja så värst kallt har det inte varit (+12 grader) men den startar ju i alla fall nu. Sedan så har den en slags snabbtomgång genom att trycka på en knapp på själva gashandtaget så spjället hänger i wiren istället för på tomgångsskruven. Jag funderar på om man ger lite gas vid start så ökar ju motorns fyllnadsgrad och den går tyngre i kompläget vilket gör att den orkar runt sämre, så det är nog viktigt att inte höja snabbtomgången absolut mer än nödvändigt, ev skippa den på sommaren då oljan är ganska tunn trots kall motor.
Är det någon/några som har tankar om detta?