Hej,
Missat denna tråd innan. Har själv en 550FC-03
Tur att du bytt balanslagret till 2-radigt samt bytt kamkedja. Det är det som brukar döda dessa motorer. Finns en sak till du skall kolla upp, och det är lagren på vipparmarna. Den gamla typen pajade. Sedan var det färdigt...
Men var noga med oljebyte och filter...samt silen.
Jag kör 5h mellan byten. Men så har den fixat 200h utan problem. Tog ner för genomgång vid +100h, och det enda som var slitet. Var laget bakom kopplingskorgen.
Kolla på Husaberg.org där finns allt du behöver veta. En kille som heter "Taffy" från UK har nog mer eller mindre byggt om sin 400:a från grunden.
Har själv satt på ny
förgasare Keihin FCR-41 på min. Blev enorm skillnad i gassvaret, som en ny hoj. Det är väl FCR-39 för 400:an.
Kan även rekommendera kicken från -05, samt fila på ett bleck så att kicken tar tidigare. Det hittar du på Husaberg.org
Hjälper otroligt att dra upp gaffelbenen 10mm. Den svänger lite bättre och hoppar inte ur spår i kurvorna.
Lycka till