En titt i lite äldre tändstiftskataloger ger följande:
Bosch rekommenderade 1981 W 6 D (äldre benämning W 200 T 30) eller W 6 DC. 1977-78 innan det nya beteckningssystemet hade kommit till rekommenderades enbart W 200 T 30. Elektrodavstånd 0,6 mm. Att elektrodavståndet är så litet kan tyda på att det är känt att tändsystemet inte kan ge särskilt hög spänning.
Jag har ingen NGK-katalog med rekommendationer för annat än personbilar, men NGK's motsvarighet till alla dessa Bosch-stift angavs i snabbguider från 1996 och 1998 till BP6ES.
Beträffande NGK-stift där beteckningen börjar med BUR , så står U:et för att det är ett glidgniststift (specialare för vissa tvåtaktsmotorer med CDI, t ex Mercury utombordare från 70-talet), och R:et för att det har inbyggt radioavstörningsmotstånd.
P:et i de vanliga beteckningarna som t ex BP6ES betyder utskjutande gnistgap, samma sak som B eller D på slutet av Bosch-beteckningar (hos Bosch anger denna bokstav också gänglängden, NGK anger denna med bokstaven efter värmetalet, E i detta fall.
Rent allmänt så anses tydligen glidgniststift inte lämpliga ihop med induktiva tändsystem, de är beroende av den snabbare stigtiden hos tändspänningen i ett CDI-system för att vara pålitliga.