Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCMC

Loman Diesel påhängsmotor

2 inlägg • Sida 1 av 1
Snacka om MC här

Gösta Lindström (trådstartaren)

#1 » 07:55:39, 31-08-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Jag har en bekant som bor i Gävle, han håller nästan på att cykla sig fördärvad , Dagarna och veckorna går och han får ingen fart på sin hjälpmotor. Har försökt leda in han på spåret att den inte har tillräckligt med komp, men i envist mothugg kontrar han och säger DET ÄR bränslet. Vad kan jag hitta en 1/2 liter gammaldags motorfotogen,för då går han, DET ÄR bränslet,

Eftersom han ska till Falun på DAK:s marknaden nu i helgen så passar jag på att göra ett upprop. Det kanske är någon som vill intressera sig för saken, för nog borde det väl finnas hos ganska många av Falumarknadsbesökarna, i alla fall av den gamla genuina stammen som intresserar sig för traktorer, Har du ingen liten skvätt sådan soppa, men ändå något att tillföra, Kanske du äger en sån maskin som du till ock med kör, så tar han tacksamt emot vinkar och råd.

Nå väl han heter Bo Forsberg och har tel 070 5187870
Gösta Lindström
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 00:43:01, 26-11-2009
Ort: Jämtland
Maskintyp: Ej angivet



fretchi

#2 » 08:05:23, 31-08-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... hangsmotor

Läs även kommentarerna, så kanske du finner något av värde.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300


Återgå till MC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se