Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCMC

Motorcykeldäck, däck, mc däck

113 inlägg • Sida 7 av 8
Snacka om MC här

Ivar Risslén

#91 » 19:40:51, 10-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

När du blästrar eller polerar för hårt så tar du bort den skyddande eloxerade ytan på fälgen och då blir den mindre tålig mot saltet.
Tvätta av noga och lacka med färgerna som du visar. Den sista färgen skulle jag inte prova då det finns risk för repor och att fukten kan krypa in under gummiytan. Det är mitt råd från mig som inte har så stort problem.
Errare humanum est

1 person gillar det här inlägget.
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15



dc_lindberg (trådstartaren)

#92 » 19:51:06, 10-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

...polera?
Förstår inte ordet... aldrig sett det förr. :skratta3:
Nästan så jag delar Kent "Professorn" Anderssons dekal som satt på hans Stalama kåpa (har för mig det var på vänster "kind"):
"Får inte tvättas! Ingår i ett vetenskapligt experiment."
dc_lindberg @ El visir

Det var precis exakt min reaktion och tanke om BT's gummifärg. Kul idé, men minsta repa i den o jag antar att fukt kryper in under gummifärgen då... o -då- blir det illa... å -fort- går det...

Tänkte göra slarv lösning:
- när torrt. Maska av mot däcken med maskeringstejp. Spraya på 3-4 lager ngt (så jag tycker det ser ok ut).
Hade tänkt lägga på klarlack, men det står uttryckligen att färgen inte är kompatibel med andra av BT's spray färger... De gånger som jag struntat i sådan "varningar" förr, så har det resulterat i krackelering...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

63an

#93 » 22:27:26, 10-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lyd ett obetalbart råd, gör dej av med de där mopederna för du får ju aldrig åka å börja inte räkna alla timmar du hållit på med dem! Skaffa elmoppe istället eller elsparkcykel så då kommer du ändå utanför tomten Tar själv kanske ut Hondan å kör lite i veckan så folk får se hur man hojjar på ishalka i byn :skratta3:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

dc_lindberg (trådstartaren)

#94 » 20:45:13, 14-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sakta men säkert kryper sig det hela framåt.

Idag har jag riggat upp för att ge bakfälgen ett färgtäcke som jag hoppas håller över vintern.
Se'n kan det vara läge att se sig om efter lackverkstad som skulle kunna fixa till fälgarna, på rätt sätt liksom...

Men 63:an då!
Du vet ju att den som har mest när den dör, -den- har vunnit!
(sades mig vara Italiensk livsfilosofi - vilket mina italienska vänner med bestämdhet förnekar att det skulle vara)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

dc_lindberg (trådstartaren)

#95 » 22:29:44, 16-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då så.
Lite kladd på bakfälgen.
...om det kommer att hålla? Inte en chans!
Om det kommer att ge ett visst skydd mot saltlaken, jo...hoppas det...

Bild

Bild

1 flaska räcker egentligen inte till 1 fälg... men... får duga så här långt.
Ska se om BT's silverfärg finns på hyllan nu - då kan man slänga på ett glänsande ytterlager :smile:

...då var det bara det där lilla med framfälgen kvar att ta tag i...
Svider -så- att behöva "pensionera" det däcket... vilket grepp det gav! Att måsta montera ett däck med "fel" dubbar är inte tilltalande... skulle vilja slippa montera skidorna, men... hm... på snöväg blir de ett måste!... i vart fall med så korta och fel riktade dubbar... hm!...
Fortsättning följer.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

toker

#96 » 18:07:23, 17-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

En mc som går som bruksfordon vintertid far hemskt illa dom brukar se hemsk ut efter några års användning liksom man ser på de som förvarar mc utomhus plasten blir blekt och ful men är ju inte så mycket att göra om man ska köra i salt slask täta tvättar och vaxning borde hjälpa antar jag.
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet

dc_lindberg (trådstartaren)

#97 » 19:25:01, 17-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Salt och slask är förödande :-(
Köpte moppen "enbart" för att ha ett vinterfordon. Suzuki GS850GN tog för mkt stryk, men ff.a. dess generator var på tok för klen! Tråden om bilgenerator på mc visar dock att el-problemet var möjligt att lösa; då hade jag iof redan skaffat BMW och redan fått monterat bilgenerator på den.

Dinitrol säger en god vän till mig.
Dränk moppen i dinitrol!

Spola av direkt efter man kört, säger alla. (förutsätter varmgarage...)

ca vart 10:e år blir det till att plocka ned mc i "molekyler" för -total- renovering, om man kör på vintern.
1999 plockade jag ned R80n (avataren) senast. Skulle ha gjorts kring 2010... men har bara liksom inte blivit av...


:back_to:
Skulle just till o kleta i Rubber-fix i sprickorna på framdäcket.
...bara för att så tog jag en ficklampa o kollade hur djupa sprickorna verkligen är... o... det var nog dumt det... Sprickorna, de stora, går ända ned till korden... :cencored:
:red_card: ...blir ingen rubberfix där inte... måste tyvärr krypa till korset... det som så mången av er redan förutspått... däcket har torkat förbi gränsen för "går nog att använda lite till i alla fall"... Dvs även om däcket håller, kanske många mil, så är det helt enkelt inte värt risken. Korden håller säkert, men lyckas jag inte täta däcksidan tillräckligt, så kryper det inte smolk som kommer att slipa sönder däcket inuti,... o då kan däcket till sist hastigt tappa luft trycket... så gjorde ett skottkärredäck för mig... o det blev som Dynamit Harry uttryckte det "Dj.* vilken smäll!"

Reservdäcket fasar jag för att montera... kört med sådan dubbning... o den ger uruselt grepp, på BMW /7 med räckte väl och blev över på Suzuki GS850GN.


Det tar så hårt att erkänna sig besegrad av naturen.
:myzsko: :snow:
Däcket: 1
Man: 0
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

dc_lindberg (trådstartaren)

#98 » 00:44:34, 18-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bara för fåfängans skull:

Bild

Bild

Det blev lite blankare och glittrigare med silver färg :coffee:
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

dc_lindberg (trådstartaren)

#99 » 18:41:35, 21-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då så... tog av framdäcket...mot min vilja...
Det är ganska stelt... inget snack om att "det håller", men där sprickorna är känner man att däcket är svagare.

Mycket oxid:
Bild

Bild

Bild

Bild


Putsat bort oxiden:
Bild

Bild

Bild

Bild

Syns väl knappt... men det är rätt mycket gropar i fälgsidan...

Innan jag monterar det nya däcket... vad skulle Hjärntrusten Maskinister råda?
- spraya på fälgfärg?
- annan sprayfärg?
- ingenting?
- ?
Slang och däck "dränks" alltid i puder (barnpuder tycker jag är bäst/snällast). Det underlättar montering/uppblåsning, motverkar uttorning av gummi (?), brukar bli rackarns bra helt enkelt.
Vad mera är rådigt att göra?
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

dc_lindberg (trådstartaren)

#100 » 19:15:34, 25-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Efter en stark kopp kaffe (mellanmörk, generöst), så fattades ett oåterkallerligt beslut:
- Biltematisering!

Ett lager primer. 36-26
Två lager fälgfärg. 36-7403
Bild

Det som bekymrar mig är om det finns risk för kemisk reaktion mellan slangen och färgen... kommer att vara riktigt generös med talken... hoppas det räcker.

Har kontaktat:
- Dunlop (svarat 23/12-2019)
- Heidenau (svarat 23/12-2019)
- Metzeler (väntar på svar)
- Michelin (väntar på svar)
- Cheng Shin / CST (väntar på svar)

Dunlop har svarat bäst, men så var det USA HQ som svarade o de brukar vara mer intresserade av att sälja än de i EU :skratta3:

Exklusivt!
- Dunlop kommer att släppa en ny version på Trailmax i vår - se pdf!
Trailmax rekommenderades varmt av meken på Combi Motor (Vallhallavägen/sthlm) på 90:talet. Kanon bra däck för Yamaha XT600 och motsvarande "mopeder". Bra grus grepp, ok asfaltsgrepp, ok off-road grepp.

Heidenau får vi se vad de återkommer med, för endast K37 och K67, är rimligt mönster för de underlag jag tampas med.

Ser fram emot vad Metzeler kommer att svara :popscorn:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

dc_lindberg (trådstartaren)

#101 » 13:57:24, 26-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hittade ett däck som ser ut att vara en än bättre kompromiss!
https://powersports.kendatire.com/en-eu ... tire-k335/
https://www.kendatire.com/en-eu/locations/
Kenda Taiwan
146, Section 1, Zhōngshān Rd
Yuanlin Township, Changhua County 510
Taiwan
TEL: (886) 4-8345171
FAX: (886) 4-8331865
kenda@Kenda.com.tw

ICE TIRE K335 |K335

Technical Specifications
Tire Style: Dual Sport / Adventure
•DOT approved for Street use
•Designed spcifically for ice racing
•Hard rubber compound to help retain studs
•Add studs (sold separately) to fit your preference
•uses up to a 5/8 stud without a liner
•Tube type


Technical Specifications
(Anm: kolumnen från vänster till höger. Gick inte att kopiera Excell diagramet på annat sätt).
Wheel
Size
TT/TL
Speed/Load Rating
Loading Speed Index
O.D. (MM)
S.W. (mm)
Max Loading (KG)
Max PSI
Tread Depth
Weight

E-MARK

Rear 400-18 TT 4 64P 695 114 280 32 11.50 6.32 N
Rear 400-18 TT 6 69P 695 114 325 40 11.50 6.52 N
Rear 400-19 TT 4 65P 695 114 290 32 11.50 5.87 N
Rear 400-19 TT 6 71P 695 114 345 40 11.50 6.31 N

Bild


Klackarna är lagom höga, formen ger hyfsad sidostabilitet. Avståndet mellan dem ger hyfsade egenskaper för att kunna "gräva" sig fram i lös snö/modd.
Mycket intressant alternativ!
Kan tänka mig det som bakdäck :-)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

toker

#102 » 17:05:50, 26-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad är det du frågat tillverkarna om ? Tänker du köra med slang varför inte välja däck som går att köra slanglöst ? Pirelli MT21 är ett däck som säljs dubbat och klart lite överallt och som fått bra recensioner och duger åt de flesta för vinter åka men vet inte om det finns för slanglös montering.
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet

dc_lindberg (trådstartaren)

#103 » 17:49:34, 26-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

BMW fälgarna, även de i gjutet aluminium är för -slang- däck. De är inte gjorda för slanglösa däck.

MT21 är ett crossdäck.
Sidostabiliteten är urusel på asfalt.
Dubbningen är för att köra på is, cross eller enduro - inte på landsväg:
ex.,
https://www.mcprodukter.com/dala-mc-pro ... k-350-dubb

Det jag frågat de olika producenterna om är "ersättningsdäck" för det spruckna C-186 (se inlaga ovan); dvs ett trialdäck eller snarlikt mönster.

De flesta "vinteråkare" åker inte på landsväg... ännu färre använder mc som "bil" (för att pendla med i storstadstrafik).

När man kör vinter, så är det bäst att alltid använda innerslang avsedd för cross. De är mycket tjockare och stryktåligare än "standard" slang.
Även om det råkar bli sprickor i däcket så brukar slangen hålla tätt.
Farterna på vintern är så låga att det inte är något problem med slang i slanglöst däck.

Som jag skrivit ovan:
Metzeler och Dunlop -hade- trial däck under 70-80:talen (de användes av polisen, full dubbade). De däcken var den bästa kompromissen. C-186 från Cheng Shin är idag det enda däcket vars mönster är snarlikt. Klackarna på C-186 sitter dock lite för tätt, vilket gör att däcket lätt beckar igen i modd. Hade klackarna suttit "sick-sack" så hade sidostabiliteten varit bättre. Klackarna längd gör att de bättre klarar av accelleration/decellartion.
Pga att C-186 är ett Nylon däck, så är det onödigt känsligt för låga tempraturer (-15'C och nedåt). Vid låga temp blir det dessutom "skört" vilket har som effekt att man kan sakna en klack här o där efter "inspirerande" körning. Alltså, söker jag efter de gamla -gummi- däcken som Dunlop och Metzeler -hade-.

Som läget är just nu, så är det bara C-186 som finns som alternativ. Beroende av Kendas svar angående deras K335, så kan jag ev., tänka mig sådant som bakdäck (testa i vart fall). Framdäck... hittar inget alternativ till C-186 än. Problemet med att köra /7 BMW 1984 o äldre är att svingen begränsar bredden till 125(130)mm div 120/90-18" (eller 4.00-18"). Än värre är det med framdäcket... MAX 3.25-19" (dvs ca 100/90-19")... dessa dimensioner erbjuder ytterst få alternativ idag...
Kör man Chiang Jiang, Dnepr och Ural, då är måtten 4.00-19" fram, bak och på sidovagnen! Dessutom går det att montera än bredare däck, så 4.10x18" tror jag är möjliga på dem, o vips finns det brett utbud av däck ;-)

Uppgifter som tillverkarna av däck inte lämnar i standard spec är:
- tjockleken från korden till lägsta punkten i slitbanan
- höjden på däcksidorna
Såg att Dunlop och Heidenau anger klackhöjd, men hur denna är mätt beskriver de inte.
=> därför måste man ta kontakt med tillverkarna och be om med info ;-)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

dc_lindberg (trådstartaren)

#104 » 18:19:14, 26-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inser att intresset för dubben tagit överhand över trådens fokus som är däcken... så:
Dubbdäck, dubbar, vinterdäck, motorcykel
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

toker

#105 » 21:20:21, 26-12-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

MT21 är inget cross däck det är ett däck avsett för offroad hojar till typiskt offroad körning men har hyffsat grepp på asfalt också men livslängden är inte mycket att hurra för men har aldrig kört nått sånt dubbat då har jag kört med grövre enduro däck. Hur gammal är hojen däcken ska sitta på slanglösa däck har ju ju används i evigheter BMW var ju tom tidig med slanglöst på ekerfälgar kom ju redan -94 om jag inte minns helt fel.
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till MC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se