Kul tråd detta!!
Kompisen har en Roadmaster -50 med Villiers 200 cc som han använt i många många år som "brukshoj".
Hans far köpte den nån gång i slutet av 50- början av 60-talet, vilket ju gör det hela ännu roligare.
Den är renoverad någon gång av honom själv, och som han (enligt mig) är en sann motorman, så är den i gott skick.
När vi är ute och åker är han alltid först, bestämmer farten på de stora vägarna, för att sedan köra ifrån oss andra på småvägarna.
Där har moderna customcyklar inte en chans
. Att han luktar 2-takt säger ingen nånting om, medans jag alltid får åka sist
Konstigt, en väl sliten BSA Lightning borde väl inte lukta så illa
Kompisen förtjänar ett omnämnande också, han har tävlat i många år inom roadracing och mekat allt själv!!
Kört öppna mästerskap i 125cc med förra generationens fabrikshonda, och knipit en o annan pallplats, men nu sätter kroppen stopp.
Men skam den som ger sig, han funderar på om han inte har lättare att köra supermotard istället