Liten uppdatering.
Den började bli mer o mer tjurig att få igång framåt eftersommaren, samt ett synnerligen ovälkommet oljeläckage.
Plockade bort slanganslutningen på undersidan av motorn, tråkigt jobb, man är tvungen att lossa alla motorfästen för att kunna lyfta motorn den där sista millimetern för att lossa skruven.
Anslutningen är i form av en platta m 3 slanganslutningar: till o retur + slangen till toppen, 2 o-ringar som jag bytte + att jag planslipade ytan.
Utan resultat.
Plockade isär yttre o inre sidokåpa o bytte packning.
Läcker fortfarande.
Till sist fick jag inte motorn att gå rent heller, tänder inte på vänster.
Flera omgångar
tändstift, nya tändspolar, (de gamla hade inte gått så långt) o byte av tändkablar o hattar, utan någon förbättring.
Nu sitter nytt
tändningslås på, o då har jag inte velat prova förrän säsongen börjat, pga att oljan rinner ner i vevhuset över tid, o därefter pga läckaget hamnar på golvet.
Har verkligen försökt hitta orsaken till att oljan rinner ur, men tji hittills.
Fullt ös på jobbsidan när våren väl kom, så jag har helt enkelt inte hunnit, o nu går jag med ryggskott o vill inte tänka tanken på att kicka ens.
Fortsättning följer....