En liten uppdatering lite drygt två månader efter min vurpa, jag hoppar på med kryckorna har egentligen ingen värk utom då det svälker vilket det gör då jag yar svårt att sitta still utan gärna vill vara i garaget och skruva eller spelar rock n roll. Om jag gör de rehabövningar jag fått att göra så försvinner värken och svullnaden ger sig lite vilket gör att jag tränar ordentligt mycket mer än enligt schemat, dock säger sjukgymnasten att det bara är att träna då det blir bättre av detta.
För
ungefär en månad sen lyckades jag ta mig in i min 60:a Cadillac vilket var en befrielse att för egen maskin kunna åka ut och få lite socialt umgänge. Kan säga att 60:a Cadillac är en perfekt handikappbil med automatlåda, ordentligt benutrymme och enkel att komma i och ur och det är bara att lägga kryckorna framför soffan på golvet. Har lyckats få parkeringstillstånd för handikapparkering och jag kan säga att man fått mer än en konstig blick då man rullar in på handikapplatserna med Cadillacen, är ganska kul att se vissa hur sura dom blir.
Har hojarna försäkrade i Svedea och jag måste säga att dom varit bra och inget tjorv trots att hojen var obesiktad och jag gjorde min vurpa under en provkörning. Det enda dom ville ha reda på var när jag hade besiktningstid för hojen. Kan säga att den ersättning jag fått för sveda och värk var långt mer än jag kunde tänka mig och sen har det bara varit att skicka kopior på kvitton på alla utlägg man haft. Ett råd är att spara kvitton på utrustning för det verkar dom vilja ha för underlag till ersättning, saknade det på hjälm och handskar men det löste sig ändå.
Har kunnat skruva lite om än det tar tid och är tjorvigt, KLR:en är nu ombestyckad och har bla fått nya
blinkers, styre, handskydd, moddad luftburk, el dragen till bredbandslambda, nytt kopplingsgrepp och chokereglage vilka gick sönder vid vurpan. Vänta på packboxar till gaffelbenen då jag fick fel via eBay men sen ska den vara klar för besiktning, tänkte försöka få grannen med mig som chaffis och ta den på släp till Kalix och besikta i höst så den är i klar till våren.
Nu till bygget, I onsdags fick jag bussningarna och adapterplattan till remskivan på kompressorn så idag gjorde jag en snabb koll och det ser lovande ut. Mätte längden för drivremmen med ett
spännband runt remskivorna och den verkar ska vara ca 735 mm lång, kommer att ha en spännrulle på undersidan av remmen så jag tänker att man tar en något längre rem kanske 745 mm. Kompisen som svarvat åt mig var på Biltema idag och hittade då spännrullar för kedjor
https://www.biltema.se/bil---mc/mc/mc-r ... 2000020756 de borde funka som spännrulle till remmen om inte annat i första läget för att se hur det blir.
Får se hur det går om jag kan göra nåt på hojen på grund av mitt knä, det är inte så enkelt att komma ner då hojen står på depåstödet, får jag bytt packboxarna på KLR:en blir mc-lyften ledig och då kanske det räcker för att få upp hojen nog.
Lite bilder på hur det hela verkar bli