Det sitter en vakuumförgasare på hojen och vad jag förstår så påverkar hålet, hålen i trotteln hur fort den lyfter. Större hål ger snabbare lyft men det finns väl en gräns för hur stort hålet kan vara för att trotteln ska orka lyfta. Det svåra med denna bestyckning är att veta var trotteln är under belastning, det är ju omöjligt om man inte kör i bänk utan luftfilter och kan se var trotteln är. Mindre vakuumhål borde minskat hastigheten på lyftet utan att minska lyftkraften som vikter eller styvare fjäder gör.
Hojen snålar ju ner sig vid acceleration på hög växel så i det fallet skulle nog ett långsammare trottellyft minska nersnålningen.
Visst är det så att insprutning säkert är mycket lättare men nu är detta en cafehoj med sugkompressor så det passar ju som inte, på det kommande turbo bygget så är jag inne på insprutning. Tryckande turbo, intercooler och insprutning är nog mer korrekt för ett bygget. Honda hade ju en race dubbelturbo 250 cc V-twin med insprutning som väl enligt uppgifter på nätet ska gå gett ca 150 hp och varvat 20000 rpm.