https://www.guzzitech.com/forums/threads/cal-1100-hydraulic-lifter-recall-info.13108/http://www.motoguzzicalifornia.com/2010/02/hydraulic-tappets/Guzzi har återkallat hydrauliska lyftare!+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Låter detta stå kvar som kuriosa - ovan tycks gälla
ventil vippor och inte lyftarna per se, men det visar på produktionsproblem med motorn!:
ponutt skrev:Jag har redan returnerat en gång, och har fått denna istället.
Jag har opponerat mig mot ersättningsdelen, men de rycker nu på axlarna och säger att det är Moto Guzzi
originaldelar och att det bara är att installera och köra, eller skicka tillbaka och få pengarna tillbaka.
...oj...
Vilken taskig attityd!
Har du försökt kontakta HQ i Italien?
Sök på nätet, vad ger det för "träffar"?
Ny kamföljare -ska- vara -helt- plan. Inga hack, inga gropar, "smooth as a Babies bottom" .
Kamera både ljuger och talar sanning.
I detta fall -kan- kameran göra att "skadorna" ser mycket värre ut än vad de verkligen är... saken är bara den att det ska inte se ut så där en i en lupp/mikroskåp på en helt ny detalj!
Det -finns- starka skäl för dig att dra den här historien med Konsumentverket och även ARN. Återförsäljaren svär sig fri, men, om du kan påvisa att ett motorras kan hänföras till att den här detaljen levererades defekt och att raset skedde tillföljd av att den här detaljen inte höll, så får du i alla fall ingen hjälp..."du monterade den på eget ansvar"... skulle du få den monterade av en märkesverkstad, så får du...heller ingen hjälp..."vi bär inte ansvar för om detaljen är defekt från fabrik - du får vända dig till MG HQ med din klagan"...
Nu kanske jag är lite hård, mkt hårdare än övrigas svar, i denna fråga; men, när man lägger ned tid och pengar på en
renovering och man får "sekunda" material att arbeta med, som är sålt som "original fabriksny reservdel"... NÄE vet du va ! Klart du inte ska vara nöjd och acceptera det! (...vilket nog blir det du åker på att göra för att få ihop motorn igen...)
Den enda trösten för dig är att när vi talar MG så såg det ut så här på 1980-talet redan. Svindyra resevdelar, dålig kvalité (jmf med BMW), bristande service, absurda väntetider på reservdelar, osv etc - och ändock övervägde jag -starkt- en California!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Slog lite på nätet:
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Moto ... 1443143789https://www.ebay.co.uk/p/Genuine-Moto-G ... /791058672Som jänkarna säger:
"I rest my case"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
I min värld ser din kamföljare ut att vara -hårt- använd, under -lång- tid. Så där ser BMW's ut efter 10 000mil eller så i R75-100 motorerna.
När härdningen släpper händer detta:
https://www.v11lemans.com/forums/index. ... topic=2039Den här ser ut att ha koll på läget. Eftersom du bor i Helsingborg så kanske en resa söder över kan vara motiverad?
https://hmb-guzzi.de/Engine-Tuning-Repair