Högtunga hojjar är ett elände oavsett, kan vara nervösa att köra sakta med. Sen ÄR de skillnad på vad folk orkar det har inte så mycket med åldern att göra generelt ! Sätt en gräns på vikten å provkör sedan en dylik maskin så känner du om de finns nån chans att gå vidare men de är ju fan också att man måste åka engelskt för att hitta nån sådan? Åka 100 mil per dag är ingen sinekur då är nöjet borta ( tvång)! Lågtung då kan man kälka hela vintern ! Inte alls fel att testa sej fram, man har igen det senare. De ska finnas plats i gafflarna för bredare
däck de är faktiskt viktigt man kan ha behov för de om man kör många mil grusväg ! Viktigt med en suverän mek. handbok också det har jag erfarenhet av från Honda 750 F1! Den började småsväng/wobbla i styrningen å tack vare boken så blev problemet fixat hemma i garaget på direkten för första felet/frågan var precis något minskad
olja i gafflarna, samtidigt bort med all inslipspån i gaffelbenen! Otroligt viktigt med nivåer å sånt med modernare hojjar
Jag körde ju fort ja massor mer än lagligt så den lyfte lite över normal i fram å ventilerna i gaffeln nådde inte oljan å utan bok så skulle de inte vart så lätt att reda ut snabbt! Minns 100 mila på 750in Ventilspelet då var jag med å grabben höll på med 1
ventil så då säjer jag att den där verkar glapp? Jaa den är lite för glapp men... Då skimsar du den nu för jag vill inte få haveri för de kan vara besvärligt att göra det! De är faktiskt DÄRFÖR jag gör SERVICE!!
Man lär sej å inte är jag så glad i att lämna till auktoriserad verkstad dels dyrt å massor okunniga i Skellefteå så hade de 2 mekar som gick på tillfällig anställning var de nu kom ifrån men nån kunskap fanns inte utan bara swammel sen bytte jag till Pite 200 milservice å inte alls bättre de lyckades lossa framskärmen å missa skruva till ordentligt på vänstra sidan så de fixade fram 1 fel direkt åt mej av nån anledning hade framhjulet tagits bort å vid återmont. så justerades lagret på gränsen till för hårt men de lyckades jag hitta tack vare centralstödet! normalt ska framhjul på hojjar visa om obalans å vända ventilen neråt men hjulet snurrade inte 2 varv ens! Ja så nu är verkstadsbesöken inhibierade för mej framöver .