Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCMC

Ninja 9a stått avställd i 11år

93 inlägg • Sida 7 av 7
Snacka om MC här

Ingoberra (trådstartaren)

#91 » 20:15:04, 16-05-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då var hen besiktad och introducerad till det svenska vägnätet igen. Den är inte könsbestämd än så det får vara en hen sålänge. Trots att jag är en simpel amatör lär jag ju säga att resultatet blev rätt så lysande ändå.
Bild

7 personer gillar det här inlägget.
Ingoberra
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:11:13, 18-04-2012
Ort: Sandviken
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 5206



Ingoberra (trådstartaren)

#92 » 19:27:28, 21-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har nu fått ihop nästan 150 mil sen besiktning. Nytt drivpaket fick det bli när oringarna började samlas i drevkåpan. Bakdrevet var bra spetsigt med. Den utgiften gjorde att 10000kr strecket passerades i bara delar. Gjorde en antifriktionsinsats mot kopplingen så nu känner jag bara fjädermotstånd.
Bild

3 personer gillar det här inlägget.
Ingoberra
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:11:13, 18-04-2012
Ort: Sandviken
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 5206

Dillonwelding

#93 » 16:26:49, 07-10-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

PeterA skrev:Jag har X11 också men när jag behövde svetsa rostfritt (eller egentligen rosttrögt) köpte jag en Dillon. Detta efter att ha provat den på en mässa. Efter att Scandria-representanten svetsat i en Cola-burk ville jag prova. Klev upp på ”scenen” och gissa om jag blev nervös, det stod många människor runtom. Men det var ju löjligt enkelt att svetsa så tunn aluminiumplåt. Jag hade visserligen svetsat med X11 i kanske tjugo år innan. Jag gläds åt min Dillon (heter väl Henrob numera) varje gång jag använder den. Men jag tycker ”handtaget” är lite illa konstruerat, det är tungt eftersom det är gjutet i zink, tror jag, och det kan bli väldigt varmt om handen.



Hej,
Kul att höra att vågade svetsa framför publik, det är helt annat att svetsa framför publik än att svetsa hemma i sin garage. Det är inte många som vågar göra det. Hoppas du har varit nöjd med dillon svetsen.
Gå in och kolla på vår nya webshop. www.dillonwelding.com

Mvh, Dillonwelding
Dillonwelding
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 08:06:38, 17-04-2020
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till MC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se