Samma fel på BMW K75-1100, ff.a. 1000 och 1100. Misstänker att det helt enkelt är ett ställe på avgassystemet som inte borde vara skarvat pga vibbrationer. Mkt vanligt på BMW K att motsvarande lagats X antal ggr under moppes livstid. På min sitta en ljudförstärkare (Remus)... med egensvängning kring 2500rpm (60-70km/h)...fy F va' det låter! (NB: nu kör jag BMW, R 80-100 och K1100LT... inte japansk radfyra eller amerikans V-dubbel... BMW -ska- vara tysta!... min Kawa Z400J-3 lät hyfsat på varv, o min Suzuki GS850GN ylade bra på varv )
Ska du behålla det där eländet, eller ska du ta en avstickare med mig'n o fixa till något eget "som håller" ?
Är systemet i original, eller har man monterat "effekt (bortagar-) dämpare" på den?
Graham A Bells bok om 4-stroke perfomance tuning har ett avsnitt om att optimera avgassystem till motorn som är rätt bra/lätt fattligt skrivet.