Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCMC

Brembo, bromsar, BMW, R75-R100, K75-1200, R1100-1200

176 inlägg • Sida 11 av 12
Snacka om MC här

Ivar Risslén

#151 » 14:29:09, 25-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Går det bra att beställa från Motorworks utan besvär med tull och moms trassel vid ankomsten till Sverige?
Jag skulle ha beställt lite servicedelar till mina BMW:ar som framhjul och bromsklossar m.m.. Har fått en liten bula på det gjutna hjulet till 81:an. Det har varit svårt att få på däcket ordentligt på den fälgen hela tiden som jag har ägt den cykeln och nu i sommar så upptäckte jag att det var en skada på fälgen. När man bytte däck så var det inga problem att balansera i maskin men när man kom över 130 kmh så började framhjulet att små hoppa.
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15



dc_lindberg (trådstartaren)

#152 » 15:26:12, 25-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vet inte.
MW kör numera Fed-Ex helst. DPD har tydligen upphört till Sverige och Royal Mail är frustrerande långsamma (skyller på Corona...).

Jag skrev "...så här långt"... pga att jag har -ingen- uppgift om hur de gör med Tull och Moms.

Alternativ är ex., http://www.bmwbayer.de , http://www.boonstraparts.com , båda har jag god erfarenhet av. MW har dock varit min BMW reservdelsleverantör sedan 1991/92 ngt - så det är jubileum på G! "they take kindly to cake" sa Tilly, så jag har att klura ut var att få en lagom tårta fixa o sänd till dem (tacksam för lite guidning på det området - Huddersfied/Manchester).

Hoppar hjulet vid så låg marsch fart så... värt att skrota det... kan bli besvärligt om du måste bromsa (att vara tvungen att använda bromsarna... = dålig planering!, eller svensons på vägen...)
81:a = Alu-ekerfälg med försträkningsribbor; de -brukar- hålla... fanns en tidigare version utan förstärkningsribbor, de "kallade tillbaka av BMW" efter det skett lite olyckor... ekrarna gick av... min 18" framfälg är en sådan, men av outgrundlig anledning så håller 18" men 19" gör det inte...
Väljer du Bayern hälsa Krystian och Georg, MW är det Tilly och Tez jag har kontakt med.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Ivar Risslén

#153 » 16:21:11, 25-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Felet har varit att däcket har haft svårt att gå ut lika mycket runt om. Jag har fått pyssla om det lite med såpa och handpåläggning för att få det jämt. Då har det inte varit några problem med körningen. Jag har aldrig tidigare sett någon skada på fälgen förrän nu i vår då jag upptäckte att fälgkanten var lite plattare vid ventilen. Det är inga sprickor eller liknande.

Det med BMWs gjutna hjul blev nog känt redan -76 för på reklambilderna så har RS modellen gjutna hjul men när de började att levereras så var det ekerhjul. Fördelen med ekerhjulen är att de är mycket lättare än de gjutna. Fälgbanan är tunn och tillverkad i någon aluminiumlegering.

Jag ska kolla med de tyska handlarna och se vad de har för priser. Jag har kollat på Ebay.de efter hjul men jag har inte hittat något som har varit i närheten prismässigt mot MW.
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

dc_lindberg (trådstartaren)

#154 » 16:56:30, 25-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

MW har haft otroligt konkurrenskraftiga priser.
https://www.motobins.co.uk/ är deras primära konkurrent i England och https://www.james-sherlock.co.uk/ - även dessa har varit förträffliga att handla av, men, för min del har MW fungerat bäst.
Måste dock -betona- för andra läsare att, "used parts" översätts till svenska med "väl använda delar" , vilket betyder att de kan vara mycket hårt slita men fungerande. I svenska BMW MC kollektivet har det förekommit att man inte förstår detta utan tror att britterna kör MC som svenssons... dvs juni, juli och augusti med lite i maj och september om vädret tillåter... i England kör man året om!
Köpt ett flertal fälgar av MW - se tråden om dubbdäck, de båda fälgarna är från MW.

Finns olika gjutna fälgar med olika ekerkonfiguration.
Du ska fråga efter "reinforced spokes".

Problem att få däcket att krypa ut?
Du kör väl inte med slanglösa på slangfälgarna heller?
(att jag kör slang i slanglösa däck... är en helt annan historie...)

Förr använde jag Yes! - riktligt => ploppade ut hyfsat.
Nu har jag använt Biltemas däckmonterings"fett" => löjligt lätt att få på däcken!
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Ivar Risslén

#155 » 17:22:05, 25-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har slang i däcken och Metzeler däcken som jag har använt har varit för slang. Det har varit en däckfirma som har lagt på och balanserat däcken åt mig. Jag vet att det finns de som har kört slanglöst på de fälgarna fast fälgen är gjord för slangdäck, jag har inte vågat prova på det. Jag har råkat på en framhjuls punktering med däckkrängning en gång och det får räcka, då var jag yngre och lite starkare så att jag orkade åka på fötterna.
Jag har handlat tidigare av MW och fått rätt grejer snabbt.
Jag gillar inte Brexit och vad det har försvårat för vi som handlar utomlands. Som jag bor så finns närmsta MC-handlare 30 mil bort och de har nog dåligt på lager till de äldre modellerna.
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

dc_lindberg (trådstartaren)

#156 » 09:33:04, 26-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

BMW's gjutna fälgar är -enbart- för slanglösa däck.
...jag har en gång lyckats få slanglöst däck att hålla tätt (eller så var det någon klantig mc-firma...) Det upptäckts i vart fall av Wheeler-Dealer om jag minns rätt som... :klia: (=å hur fick du det här att fungera???) - njae, tätt o tätt... man fick ju kontrollera luften ofta o fylla på...

Slang = motorcross, tjockare, tåligare, -håller- !
Däck "skit sak samma" - bara man får tag i ett; slanglöst eller slang. MEN (!) om man ska ut på Autobahn... o ämnar har minst Hagen Hopp bråttom... (K1 i 200), då får man INTE ha slang i slanglöst däck! Av någon anledning påstås detta kunna leda till däckexplosion! I de tempon man får ha på -svensk- väg, så har det dock ingen betydelse.

Må klura på rubriken på tråden ock!
...visar sig att BMW haft samma bromssystem fram till 2001, dvs de skivor jag har har samma bobiner som återfinns på K75-1100 och R1100-1150, och frågan är om det inte sitter samma bromsok på dem också.
Rätt rubrik ger bättre google träffar.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

torbjorn_forsman

#157 » 09:37:22, 26-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Apropå det här med fälgar avsedda för slanglösa eller slangdäck, dock gällande bil och inte mc:
Det finns en sak jag har funderat på länge men aldrig fått något vettigt svar på, inte ens här på Maskinisten.
På fransktillverkade lättmetallfälgar från 80-talet finns det ofta en klisterlapp med en text i stil med "Förbjudet att montera slang i slanglöst däck på denna fälg". Vad är det för något speciellt med just de fälgarna som gör att det är förbjudet? Uppenbarligen går det ju för sig att montera slang på en sådan fälg, om även däcket är avsett för slang.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

dc_lindberg (trådstartaren)

#158 » 10:05:15, 26-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den förklaring jag fått är att när däcket blir varmt så kommer värmen från stommen på ett slanglöst däck att verka på annat sätt mot slangen än värmen från ett slangdäck.
Resultatet påstås blir "gnuggande" av slangen mot däcket vilket i sig kommer att leda till att slangen går sönder.
Även jag saknar -vetenskaplig- grund (en enda enkel kontrollerad observationsstudie skulle räcka - rullande landsväg eller nått sånt) :-(
Så, bara lösa påståenden, men de är samstämmiga från alla däcknasare och krängare jag talat med sedan 80-talet; inga avvikelser i påståendena.

Wheeler-Dealer gör så här när han monterar däck och slang.
- inspekterar för skador, noga
- slipar bort däckrester och oxid med roterade stålbroste (borrmaskin)
- inspekterar noga resultatet och putsar om till ytan är ren (smooth as a Babies bottom som britterna uttrycker det)
- har på talk på insidan av däcket, ser till att den sprider ut sig ordentligt
- minns inte om han även talkar slangen (jag gör det)
- monteringspasta på däcksidan, kränger på däcket, i med slangen, monteringspasta på andra däcksidan, kränger på däcket på fälgen.
- ny monteringspasta på -båda- sidor av däcket; ploppar ut däcket på fälgen
- kontrollerar att däcket krypit ut som det ska
- balanseringskontroll, markerar tyngdpunkten
- lossar däcket och vrider det så "självbalanseringen" blir optimal
- mer monteringspasta, ploppar ut däcket, kontrollerar att det krypit ut som det ska
- Om och om igen tills han är nöjd. O nöjd är han när han inte kan få det bättre, och de gånger han monterat åt mig brukar det sluta med ingen hjulvikt, eller kanske 10gr i värsta fall.

Talken motverkar att slangen fastnar i däcket och därmed motverkar att den "slits sönder", samtidigt som talket främjar viss rörelse och är visst skydd mot uttorkning av gummit.
Hur man än ser på det, så är att lägga om däck om och slang, väl "indränkta" med talk, så mycket lättare och trevligare än utan talk :-)

För att komplicera detta...
INGEN stans och INGEN har uppgett varifrån detta "förbud" kommer... Kan de ha med diagonaldäck att göra och inte ett dugg med radialdäck? På mc-sidan så är diagonaldäck fortfarande vanliga, även för +++ farter... men för ++++ så är det enbart radialdäck dock. Dvs kan det ha med konstruktionen av däcksidorna att göra? Diagonaldäck med hög skuldra + en slang + värmeutveckling => det leder till däckexplosion när slangen brister...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Ivar Risslén

#159 » 10:53:09, 26-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är utformningen av fälgbanan som bestämmer om man ska ha slang eller slanglösa däck. Utformningen av de olika fälgtyperna finns beskriven i STRO däckhandbok.

Att köra med slang i däck som är avsett att vara slanglösa kan göra att slangen och däcket överhettas så att det exploderar. Det finns däck som man kan använda både med och utan slang. Då står det både "Tube och Tubetyp" på däcket. Tittar man på däcktillverkarens hemsida så brukar det finnas information där.

När BMW mc kom med fälgar för slanglöst vet jag inte säkert bara att det var efter 1981. K modeller hade slanglösa däck när de kom som årsmodell -84. När det kom för R modellerna vet jag inte är lite osäker på hur det var med -83 för de fick högre maxvikt.

För att återgå till bromsarna så var det olika belägg för R modeller före -83 och K och R modellerna efter-84 men nu när man tittar i listorna så ska det passa med samma belägg.
Att skivorna ändrades från att ha nitade nav till att ha flexibel infästning har dels med den ändrade sammansättningen av beläggningen på bromsklossarna när asbesten blev förbjuden och ändrat material i skivorna. Skivorna blev mycket varmare vid inspirerad körning än tidigare.
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

dc_lindberg (trådstartaren)

#160 » 17:36:15, 26-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Då kom räkningen från Fed-Ex...
81kr moms = 10%
116kr "administrativ kostnad"
25% moms på administrativ kostnad.
=> 226kr

En order på ca 790kr...
Det blir ett importpåslag om knappt 30%!
Snacka om att EU gör sig impopulära!...

Då vet du ungefär vad att vänta Ivar.
WHR38959 100 pund excl VAT + frakt / ca 150kr (? "moms") + administrativa kostnader + moms... ca 300kr?

OBS!
https://www.tullverket.se/sv/privat/sto ... 915c2.html
Handla på nätet från Storbritannien
◾Beställer du varor som har ett sammanlagt värde av 1 600 kronor eller mindre betalar du moms.
◾Beställer du varor som har ett sammanlagt värde över 1 600 kronor kan du behöva betala både tull och moms. Om du har en ursprungsförsäkran där säljaren intygar att varorna har ursprung i Storbritannien kan du slippa betala tull (varan kan då endast bli tullfri men aldrig momsfri).
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Ivar Risslén

#161 » 18:03:43, 26-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det verkar ändå inte bli så mycket dyrare än förr och betydligt billigare än från Tyskland men jag ska kolla mera för jag måste vänta lite med inköp för tillfället. Har köpt lite många och dyra saker till verkstan i sommar. Det man får hoppas är att inte kronan störtdyker i förhållande till Pundet nu när det är en osäker politisk framtid.
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

dc_lindberg (trådstartaren)

#162 » 18:48:41, 26-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

DHL från Tyskland är "gratis" jmf med frakt från England...
Har roat mig med att söka efter fälg i Tyskland. Får bara några få träffar på E-bay, och priserna är så höga att inkl EU dumheter blir det billigare från MW!

Bobbinerna hoppas jag att BMW Bayer för trots att de inte står med på deras hemsida.
Gällande hjul - fråga dem! Står på deras hemsida, söker du något som inte finns med på hemsidan -fråga oss!-
12st bobbiner gick väl att att bli EU skinnad på, men de andra mopederna har 24st/st, dvs 48st... å då blir det mer än 1600kr... å enligt Tullverkets hemsida blir det "å gissa tullen!"... har begärt tulltariffsdokumentet av dem. Konstigt att de inte vågar lägga ut det på hemsidan!...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

dc_lindberg (trådstartaren)

#163 » 10:38:34, 29-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har valt att akut -bara- byta de två bobbinerna.
Den första... segerlåsningen sitter inte stumt. Blev den sträckskadad?
Den sitter i spåret och sitter "fast", men...

Den andra föll snällt ned i spåret och sitter där den ska sitta.

Längdskillnaden mellan "hatt" och spår mellan original bobbinerna och dessa K-bobbiner är ca 0.8-0.9mm; de glappar alltså lite lätt...
=> :klia: ska man lägga i en tunn bricka extra i alla fall?


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Syns på den här bilden att segersäkringen inte går ihop lika väl som den på nästa bild nedan. Den här glappar lite i spåret.
=> gör mig funderam... Nu har har ju 10st till att pröva med, iof, men så "rör inte det som fungerar"... Villrådig:
:myzsko:
Bild

Bild



++++++++++++++++++++++++++++++++++
Efter en stunds våndande...
Bild

Ooops... var låsringen -så- sträckskadad?!
Nu sitter den nya -stumt- och bobbinen lika "stumt" som de andra.
Var nog trots allt en rätt god idé att i alla fall byta den där ringen...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

dc_lindberg (trådstartaren)

#164 » 17:48:33, 30-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja ha...
Swebolt har inte segerlåsning för 14mm's axel.
De har heller inte vågbricka för 14mm´s axel.

Swedol... inte bättre sorterade de heller...

Att ta hem från England, går.., till ett pris,... måste finnas företag i Sverige som för de där två detaljerna. Företag jag kan/får handla av som privatperson...

14mm
https://springs.lesjofors.se/product/7827-rrs-14

hm...15mm...
https://springs.lesjofors.se/product/46 ... 5x15x0-2x2


https://www.kullager.se/lasringar
De här följde med satsen från England första gången:
https://www.kullager.se/product.html/la ... ory_id=398
https://www.kullager.se/product.html/la ... ory_id=399
De här fick jag den här gången:
https://www.kullager.se/product.html/la ... ory_id=396
https://www.kullager.se/product.html/la ... ory_id=397

Jag föredrar SGA.
Vad är den -praktiska- skillnaden?

Hur skiljer sig de rostfria mot fosfaterat stål?
De kommer inte att utsättas för mycket salt alls - detta är till sommarfälgarna.

https://www.kullager.se/product.html/la ... ory_id=397
Senast redigerad av dc_lindberg 18:30:46, 30-08-2021, redigerad totalt 3 gånger.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

johan.eriksson

#165 » 18:15:13, 30-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

En snabb googling på SGA 14 ger ganska många träffar i Webshoper jag skulle kunna tänka mig att handla från, men vilka fysiska butiker i din närhet som saluför dom och accepterar kontant betalning kan jag inte svara på, det vet du nästan bäst själv.

Finns en firma som heter Södermalms maskin som har ganska mycket prylar, ring och fråga dom.
https://www.sodermalmsmaskin.se/

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
johan.eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:47:20, 13-07-2008
Ort: Ingelstad
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: BM Buster 320


Återgå till MC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se