Vänt ett tag nu... du får en baotian att göra 45km/h på plan mark, och 70 ngt i nedförsbacke med hemlängtan?!
Då går den ju som den ska med alla de EU-strypningar som den ska ha...
- slö som...
- dåligt acc... variator problem; slirar för mkt, remmen slut?
- ingen segdragning...
- som min BMW Avatar innan jag hittat alla felen
0.3 låter mycket i mina öron... ska inte sådana där tingestar stanna under 0.2L/mil?
4-takt... => ryck hela avgassystemet och kontrollera vad den gör med ingen ljuddämpning och
mottryck, bara för sakens skull.
Är förtändningen verkligen ok?...
Det är ett av det -grova- felen på min Avatar moped... förtändningen står så långt fram att soppan brunnit slut innan TDC... å då går motorn varm o har -ingen- kraft...
Det andra felet jag -hade- som gav samma beteende som din Baotian var nikasil skador vid TDC i cylinderloppen... kompressionen så "ok" ut men pga skadorna så tryckts trycket ned förbi komp-ringarna o oljeskrapringarna, som tätat så passa att kompressionsmätare luras, kan inte hålla emot... => toppfarten var ca 120km/h med enkeltändning, ca 140/150 med dubbeltändning och större ventiler...
Din moped går som den ska, men nu är ju frågan hur du skall få den att gå som den -kan- !
-
avgas strypning bort
- förgasarstrypning bort
- kontrollera cylinderlopp, kolvringar
- kontrollera ventiler, att de är rätt inslipade, håller tätt och att ventilstyrningarn är sjyssta (ska de även ha oljetätning?)
- kontrollera tändningen; att den står rätt och att du verkligen får tändningen/gnistan på rätt ställe!
Har säkert glömt nått jag med i den listan
, men det är ungeför så du bör tackla problemet.
Moppen bör väl göra
ungefär 70km/h med en god accelleration ?
https://voertuig.net/kenteken/90FGH6.pdfhttps://baotianmotor.se/dokument/baotia ... manual.pdfServicemanualerna är dock bakom "registrera dig" för att kunna spara/öppna...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.