Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCMC

Gräddig olja

18 inlägg • Sida 2 av 2
Snacka om MC här

sunkann (trådstartaren)

#16 » 11:59:47, 11-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kollade kylarvätskan idag och den hade glykol i sig så frysning har inte hänt iaf.
Startade den och lät den gå ett par minuter och olje byte efter det som var samma sörja igen. Ny olja igen och provstarten visade samma sörja i tittglaset.
Kylarvätskan sjönk inte vad jag kan se.

Hjärnskakning är inte att rekommendera, dröjde länge innan jag blev folk igen. Tycker jag fått sämre korttidsminne som att gå hämta nått och får fundera vad jag skulle ha när jag kommer fram. Kan ha att göra med rörigare levene och tankspriddhet också.
Detta är inte en första hoj, och inte första vurpan heller.
Hanterar den inte på långa vägar där det blir tekniskt men sprätta grus och basvägskörning funkar den bra till.
Nu kan jag ju inte säga hundra vart vurpan ägt rum men av att döma av spår så beror det på ren idioti. För hög fart över krön som viker 90 grader höger utför.
sunkann
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:20:44, 28-10-2015
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Mf 164



torbjorn_forsman

#17 » 13:53:28, 11-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ofta finns det ju mycket seg sörja kvar innanför ventilkåpa och på andra ställen när man en gång har fått vatten i oljan.
Nöj dig inte med att bara köra den ett par minuter, utan låt motorn gå med belastning i minst någon timme, och se hur oljan ser ut sen. Kolla att termostaten är i ordning så den verkligen kommer upp i den kylvattentemperatur den ska ha.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

63an

#18 » 14:05:46, 11-04-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Eländes vildhjärna! Vi hade fri fart när jag började åka å samtidigt kom de engelska fyrtaktarna Triumh 650 å alla kända märken å grabbarna körde ihjäl sej på löpande band! Kom fram att de satt å tittade på allt utanför vägen! Har en rolig minne av när jag var springskubb i Ö-vik så var de 1 mil att cykla ena vägen nu hade jag tur för Syrran var 16 med körkort å jag var när 13 så hon lånade brorsan Bsa B 31 500 så jag startade upp maskin å hon fick köra helt oantastligt! Hon rullade ner till min affär å där trampade jag igång sen bakpå hem, de där visste snutarna om så senare hade jag en 350cc var 16 då å vi busade efter Storgatan så pang! Rassia… bara parkera å försöka se cool ut ser 2 poliser komma mot mej då säjer den ena jag tar hand om den där å de var jag då var jag klar för han ville så gärna imponera på syrran bara tacka å ta emot blev ju lite lugnare längre fram, blev uttagen till MC ordonans men fixade till malaj å lika förbannat fick jag göra 3 omg. rep månader men jag åkte under rekryten till kaserngrinden. Nu åker jag ny Honda, nära jag tagit ut den helgen men som alltidJag har annat att göra å lite skraj när man sitter oskyddad när man vet hur de beter sej efter vägarna! :thumme:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare


Återgå till MC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se