Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCMC

Husqvarna moped 41121

19 inlägg • Sida 2 av 2
Snacka om MC här

RD350

#16 » 18:50:23, 20-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kondensatorn är pressad i. Du får lossa tänplattan och pressa i och ur med hjälp av ett par hylsor i ett skruvstäd. Tänk på att nya delar till tändsystem för veteranmoppar oftast är av usel kvalitet, nya delar är ingen garanti för att det ska funka! Får man å andra sidan tag i "Nos-grejor" kan både spolar och kondingar fått ålderskrämpor.
RD350
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:16:49, 07-07-2012
Ort: Skåne
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Bm 646, Bm 430, Bm 400, Honda Rubicon Volvo 960, 240, Amazon, Yamaha Rd 350



torbjorn_forsman

#17 » 22:13:50, 20-12-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om kondensatorn har stora förluster (som det brukar bli med en papperskondensator som har dragit åt sig fukt), så visar en multimeter med kapacitansmätning oftast inget vettigt alls. I så fall kan man prova att lägga kondensatorn i frysen över natten och sedan mäta snabbt medan den fortfarande är djupfryst, då bör man kunna få fram ett värde på vad den borde ha för kapacitans.
Men det är bättre om man kan mäta med en riktig RCL-mätare eller en gammaldags kapacitansmätbrygga.

Instämmer med föregående talare, en sån där kondensator kan åldras lika mycket av att bara ligga i lager som av att ha varit i bruk. Om den går att få dit mekaniskt, kan det vara bättre att sätta dit en modern "elektronikmässig" kondensator med rätt värde. Lämpligen polypropylen, märkspänning minst 400 VDC.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Rune B (trådstartaren)

#18 » 16:48:50, 08-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var kan man köpa kopplingar lameller till denna moped?
Rune B
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:33:45, 10-07-2011
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF

igelkottar

#19 » 18:42:54, 08-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.


Återgå till MC

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se