Nu är förgasarna synkade med klockor
bytte också
olja och filter så motorn kan man väl säga är avklarad inför kommande säsong.
Har fortsatt med framänden och börjat riva isär gaffeln och bromsar för översyn, antidive ventilen på gaffeln var helt ihop ärjad men jag fick i alla fall isär grejerna. Om det nu är nån fördel vet jag inte vissa hävdar Ju att man ska koppla ur antidiven men jag låter den vara aktiv så länge och kommer att plugga den med "blind banjobultar" så bromsoljan inte kan påverka ventilen om den ska kopplas ur.
Bromsoljebytena har nog inte varit en lite rekommendationen för det var en jäkla sörja i botten på behållaren till huvudcylindern så detta är problemet att bromsarna underlätta då returhålet vad helt igen täppt.
Då jag rivit gaffeln så började jag fundera på att strippa den svarta lacken för jag gillar ju rå aluminium bättre, testade att lägga på färgborttagare vid ett skruvhål till bronsoket och det funkade hyfsat bra, testade såg att smeta in antidive ventilerna men det var nog tjockare med färg på dessa för dom var inte så kul att få rena. Litd motvilligt smetades gaffelbenet in men här gick det hur fint som helst att få färgen att släppa. Nu ska grejerna rengöras ordentligt och få lite lätt polering kommer inte att slipa och polera utan låta gjutmärken och sång vara kvar det ska ju ändå bli en "racer"
Väntar på bussningar och packboxar till
gaffel och nya bromsslangar men då det kommer och grejerna är strippade från färg kan jag börja montera ihop det hela.
Lite bilder på färgborttagning
Hojen som nu är lite lätt isärplockad