Varför går det inte att snurra bilden från plattan, telefon? Tog den stående för att få med lite av vattenfallet.
4-1 och K&N podfilter (original med snorkel och allt sitter turligt nog kvar i min hoj) direkt på förgasarna är nog överlag effektsänkare då säkert resten av förgaseriet inte justerats efter detta utan huvudmunstyckena byts till större och sen får det vara bra. Kan tänka mig att både snålhet men även problem med att lyfta trottlarna fullt upp med fel vakuum är boven till detta.
Ett rätt anpassat 4-1 med förgaseriet injusterat för 4-1 så lär ju ett 4-1 ge minst samma effekt som ett 4-2-2, utan att veta kan jag tänka mig att man får ut annan effektkurva med 4-1 än 4-2-2 för annars är jag ganska övertygad om att det suttit 4-2-2 på racehojarna på samma sätt som att tvåtaktarna har fyra pipor.
Höjde nålarna ju max och testade igen och den gick betydligt bättre, dock så har jag fått tips på att öka på lågfartsmunstyckena och det är ju troligt för i 80-100 km/h har man ju inte mycket trottellyft men det får vänta till den är besiktad.
Att det ska bli 4-1 på denna hoj är helt klart men för det är ju tidstypiskt race korrekt, nån som har tips på var man hittar 4-1 till dessa GSX:er helst i rostfritt helst, egentligen är det bara själva downpipen jag är ute efter resten kan man ju bygga själv. Hade också velat hitta en Mikuni RS eller Keihin CR brygga för att kunna ha podfilter och fungerande förgaseri så om nån vet va en brygga med trottelgasarna är jag intresserad, köpa en ny känns ut nog så dyrt.