- som bumse förare så... /5-7 tanken är 2-delad i samma. När kranen är paj på ena sidan så blir soppan "ståendes kvar" på andra sidan i botten av den "pontonen" => rosten och vad det andra nu må vara, sedimenterar sig o med tiden (relativt kort... ngr få tankningar) så har man igensatt bensinfilter/kran på den hela sidan... o så får man "riva skiten"...
Det där tycker jag ser mycket lovande ut!
Fördel med /5-7 tankarna är att man -kan- ha dubbla reservsystem om man väljer att använd ena sidans
kran enbart.
Original
reserv är 4L, vilket gör att man kan krympa det till 2 + 2 så att säga: o det är ett rackarns bra system! Så även om bumsetanken är "två gondoler" (jmf sadelväskor som läggs över hästrygg) som sitter ihop ovanför ramröret, så har konstruktionen en bra extra funktion för oss som inte gillar tankstopp o som åker långt; använder vi kranarna på rätt sätt, så ska det mycket till att råka köra soppatorsk
Nu ser jag att du kommer inte att göra en sådan tank, så planera för en bra bensinkran, eller två, med reservläge (olika långa rör); eller varför inte göra en fräck liten bensinmätare; infälld genomskinlig
slang?
(bild kommer på Dynapac CM13 lösningen)