Att synkronisera förgasare förtjänar egen tråd.
Se även tråden [Belos/Gravely/Irus] JLO 372, BING, förgasare, 1/32/331
- visar vikten av att göra ren förgasarna innan man försöker trimma in dem.
Förgasare:
Bara för formens skull, och samvetet: "koka det du kan i u-ljudstvätt" innan du återfogar delarna.
Du har fortfarande delar kvar som går att lossa - jag skulle lossa dem så jag kan komma åt kanalerna och munstyckena under dem. (se tråden om Bing 1/32/331)
CV:
...di där membranen är "lömska" på Bing. Hur de är på Mikuni och Keihan har jag än att lära mig.
På Bing finns ett litet problem... ventilationshål mellan utsidan och insidan av trotteln. Jag har förgasare som har och som saknar ventilantionshålet => modifierade => då fungerade förgasarna. MEN om dina har motsvarande konstruktion vet jag inte. SYNA dem under förstoringsglas!
När fuggarna är -rena- så kommer de att lira
Gällande synk-klockor...
Glöm sådana... det som -fungerar- är VP (vattenpelare), dvs plastslangar med hydraulolja. Se Svenska BMW MC Klubben; "Mimmi meter".
https://advrider.com/f/threads/looking- ... e.1152671/
https://www.instructables.com/DIY-DualT ... Sync-Tool/
Kontakta Ove Hedlund, f.d. Midland Stainless Import, Mossvägen 8, Sandviken: han har tillverkat en elegant version för BMW boxer synkronisering.
http://www.midlandbmwmc.se (f.d. http://www.midland.se )
Helt, totalt, fullständigt, överlägsen klockor! Jag köpte mina klockor kring 1990 - hade jag vetat att lite plastslang, ngr olika dimensioner, och lite hydraulolja, skulle göra samma sak, fast milsvitt mycket bättre, så hade jag sparat tusingen...
Principen är den samma för >2 cylindrar - de som testat på BMW K säger exakt samma sak som vi som kör BMW boxer: överlägsen teknik!
https://www.bmwklubben.se/forum/viewtop ... 20&t=23344
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
I dokumentet finns "byggmanualen" (på tyska).
https://powerboxer.de/werkzeuge/45-diff ... er-motoren
https://redlegsrides.blogspot.com/2007/ ... meter.html
https://www.rt-freunde.de/viewtopic.php?t=15655