Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCATV/UTV

kopplingsproblem, Yamaha Big Bear 350 -88

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera ATV/UTV här!

oljestickan (trådstartaren)

#16 » 17:16:34, 08-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu har jag kollat under kåpan och det mesta ser bra ur men jag undrar om det saknas något på axeln som är i ena ändan av kopplingsarmen , ska det inte vara något där för hur ska annars kopplingsarmen stödja mot den ? eller har jag satt något fel för den axeln föll lös när jag tog bort kåpan ?
Finns det ingenting som ska bromsa upp lamellpaketet eller slungkopplingen ?
Jag ska försöka bifoga en bild.


Detta inlägg har valts som lösning

oljestickan
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:32:42, 28-02-2015
Ort: Luleå Kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Jag har köpt en Jordbrukstraktor MF 565 där hydraliken beter sig som att det skulle vara för lite olja men så är inte fallet.Är det någon som vet hur svårt o besvärligt det är att byta Hydralpump på en sådan traktor. Måste jag dela på traktorn?? mvh Stig J



oljestickan (trådstartaren)

#17 » 18:17:45, 08-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Ser det rätt ut ?Längst ner till v. innanför kåpan skulle jag vilja ha något som tar mot kopplingsarmen. Innan jag tog lös kåpan kunde jag vrida justerskruven så mycket som helst utan att något hände
oljestickan
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:32:42, 28-02-2015
Ort: Luleå Kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Jag har köpt en Jordbrukstraktor MF 565 där hydraliken beter sig som att det skulle vara för lite olja men så är inte fallet.Är det någon som vet hur svårt o besvärligt det är att byta Hydralpump på en sådan traktor. Måste jag dela på traktorn?? mvh Stig J

oljestickan (trådstartaren)

#18 » 20:45:07, 15-02-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu är jag här igen ang mitt kopplingsproblem. Kan det vara så att lamellpaketet har "bränt " ihop??
oljestickan
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:32:42, 28-02-2015
Ort: Luleå Kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Jag har köpt en Jordbrukstraktor MF 565 där hydraliken beter sig som att det skulle vara för lite olja men så är inte fallet.Är det någon som vet hur svårt o besvärligt det är att byta Hydralpump på en sådan traktor. Måste jag dela på traktorn?? mvh Stig J


Återgå till ATV/UTV

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se