Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCATV/UTV

Kinaskräpet har besegrat mig,,,

48 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera ATV/UTV här!

Volvot24

#46 » 18:32:35, 02-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska väl inte sitta ett säte av typ silicon som flottörnålen tätar mot?
Är denna borta, så går nålen högre upp och bränslenivån i flottörhuset blir för hög. Kanske tätar mot godset i stället?

Sån blev det för mig....
Det går upp, det går ned, på havet... :klia:
Användarvisningsbild
Volvot24
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 06:42:58, 29-08-2013
Ort: Torsby Värmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo T24, Polaris Widetrak



krokodilen (trådstartaren)

#47 » 11:45:30, 15-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu går skräphögen igen efter 3 månader,,,

Ny förgasare med posten igår och samma fenomen kvarstår,,, precis innan motorn stannar och jag ska öppna luckan till skrotcontainern så ser jag i ögonvrån av en ren slump en blå gnista i kontakten till dödmansgreppet. När jag klämmer till kontakten med handen varvar 50cc motorn som aldrig förr!! En överbyggning med kabelsko löser problemet och det goda humöret infinner sig!!


Problemet som kvarstår nu utöver att montera ihop alla kåpor mm är att chokereglaget inte är 100% lika på den nya förgasaren. Den nya choken tar i ramen och jag väljer att skifta tillbaka till den gamla förgasaren då det ter sig enklast.

Jojomen nu går den piss igen men den gamla förgasaren tillbaka,,, dvs det har varit 2 av varandra oberoende fel som gett liknande symptom.

Jag har skruvat i det mesta från gräsklippare till 500cc 2-takts och 650cc 4-taktmotorer men denna lilla jävel höll nära på nog att knäcka mig.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

11 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
krokodilen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:19:53, 20-10-2008
Ort: Dalsland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

torbjorn_forsman

#48 » 13:02:54, 15-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dubbelfel kan ställa till problem för vem som helst. Jag hade för några år sedan samtidigt ett par kärvande spridare och en periodiskt krånglande tändspole på en Ford Focus...
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514


Återgå till ATV/UTV

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se