FRS05 skrev:Läst lite mer om registrera den som motorcykel och det verkar ju vara hyfsat vanligt men då är effekten istället strypt. Frågan är då vilken, om någon, som är lättast att modifiera mellan besiktningarna så att den går på full effekt och går att köra i max hastighet? Att bli stoppad av polisen ser jag inte som en omöjlighet men jag har svårt att se att de kollar den grundligt efter sådana saker. Tror mer de kollar att den är försäkrad och sådana saker. Så vida man nu inte kör som en blådåre och gör grannar och så vidare irriterade. Men det är det inte frågan om här utan jag kör nog rätt så mycket likt en pensionär.
Strypning på MC reggade ATV är enkel då det ofta är en bricka i insuget som på min Can Am 650 (MC), tog 10 minuter och plocka bort, bilprovningen bryr sig inte ( Ja, jag frågade vad som kan ske ). Dom säger att dom kan inte kolla utan att bromsa i bromsbänk och det kravet finns inte och dom har inte dessa.
En traktor reggad är däremot elektroniskt begränsad och på Can Am can du komma runt det genom att koppla ur hastighetsvajer men då tappar du annan info. I sverige får man inte programmera om styrenheterna men en kompis tog med sin till USA, gick in till en Can AM handlare som programmerade om på 10 minuter så han fick 3 nycklar med "traktor" begränsning och 3 nycklar obegränsade. Osäker på hur det är på andra fabrikat.