En snabb sammanfattning av reg djungeln: en bra regning och en bra maskin är svårt att hitta och priserna är därefter.
Sen görs vissa mods på pga regtypen som du antagligen kommer bli galen på.
Va mina korvören i ännet
per-åke skrev:Ska du köra 95 % skog så glöm vägreggat, det stryper din maskin till max 20hk. ( om du nu vill vara laglig ) vilket är totalt värdelöst enl mig.
Är den vägreggad måste du också besikta den varje år.
Allt detta slipper du med en terrängreggad maskin.
Känner du någon eller några som har en atv, så be att få provköra. Det är du och enbart du som avgör vilken maskin du kommer trivas med.
Det är stor skillnad på dom olika märkena, både i körsätt och komfort.
Jag har haft möjligheten att provköra allt från 50cc barn atv, till en arctic cat 1000 med 120hk. ( eftermonterad turbo )
Skulle du råka ha vägarna förbi, så får du gärna låna min under en dag, utan tvekan.
gute84 skrev:per-åke skrev:Ska du köra 95 % skog så glöm vägreggat, det stryper din maskin till max 20hk. ( om du nu vill vara laglig ) vilket är totalt värdelöst enl mig.
Är den vägreggad måste du också besikta den varje år.
Allt detta slipper du med en terrängreggad maskin.
Känner du någon eller några som har en atv, så be att få provköra. Det är du och enbart du som avgör vilken maskin du kommer trivas med.
Det är stor skillnad på dom olika märkena, både i körsätt och komfort.
Jag har haft möjligheten att provköra allt från 50cc barn atv, till en arctic cat 1000 med 120hk. ( eftermonterad turbo )
Skulle du råka ha vägarna förbi, så får du gärna låna min under en dag, utan tvekan.
nu letar han ny maskin så då är första besiktningen efter 4 år på vägreggad
Berit skrev:Varför ska man ha den terrängregistrerad då man inte får köra på väg
och enligt terrängkörningslagen inte får köra på barmark .
Då kan man lika gärna ha den oreggad ungefär lika lagligt .
Berit skrev:Det går bra att försäkra oreggade fordon t.ex lastmaskiner.
https://www.dina.se/forsakringar/fordon ... kring.html
Men även vissa oregistrerade motordrivna fordon som mopeder och fyrhjulingar som används i trafik måste också ha en trafikförsäkring.
63an skrev:Berit har rätt! Som exempel så har man försäkrat baklastaren för om de händer en olycka så är man lite garderad däremot hembyggen verkar tveksamt. Är så billigt med traktorförsäkring så alla borde ha råd med de, betyder att jag också kan köra på allmän väg
Berit skrev:Jo ramnummer eller chassienummer eller i värsta fall motor nummer
Så man kan identifiera den på nåt sätt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster