Om du inte redan vet de så har du sprängskisser på den här sidan
http://parts.polarisind.com/Browse/Browse.asp
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Martin.Eriksson skrev:ska vi ändå nämna kraftfulla grejjer så testa nya polaris xp 1000
Den får smilbanden å gå runt huvet..
Vet dock inte varför man vill ha så mycket motor i en arbetsmaskin men.. visserligen en knapp å trycka på så blir den som en tam katt men men..
Sen håller inte grejjerna när de blir så mycket effekt heller..
torbjorn_forsman skrev:Om det finns mycket luft i systemet men allt annat är i ordning, så brukar man få bromsverkan ändå efter att ha pumpat snabbt och många gånger med handtaget.
Ta av locket från bromsvätskebehållaren och se efter vad som händer där när du pumpar med handtaget. Om det kommer upp någon luftblåsa då och då när handtaget släpps, så är saken klar att det är luftning som behövs. Om bromsvätskan rörs om nära hålet ner till huvudcylindern men det inte kommer upp luft, så är det dags att se över huvudcylindern. Detta syns mest tydligt om behållaren inte är full utan bromsvätskenivån bara är kanske 5 mm över hålet.
Ofta är bromsvätskan helsvart på fyrhjulingar, mc och andra småfordon redan efter några få år, den verkar åldras mycket snabbare än man är van vid från bromssystemet på en bil. Så vad man än gör med ett sådant bromssystem skadar det inte att göra fullständigt bromsvätskebyte.
Om bromsvätskan inte är svart så bör den bytas ändå om den antingen :
1) Luktar svagare än ny bromsvätska
2) Är mörkare än ny bromsvätska
3) Är grumlig eller får fällning om den står orörd länge
4) Känns "vattnig", alltså inte smörjande, om man känner på den mellan fingrarna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster