Sida 12 av 20

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 16:58:43, 09-01-2019
av torbjorn_forsman
Det beror på var på växellådan den sitter, om det är över eller under oljenivån. Om den sitter under oljenivån, så kan det ju finnas en packbox vid axeln som driver den. Det bör synas tydligt i sprängskisser/reservdelskatalog/VHB hur det är gjort.

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 18:36:18, 09-01-2019
av Martin.Eriksson
Kollar i sprängskisser nu men syns ingen vinkelväxel. :screwy:

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 20:23:22, 09-01-2019
av ante.b
Den sitter nertill på vänster sida på min låda, frågan är om jag kan ta loss den för att se om det sitter någon brytpinne där.

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 20:25:14, 09-01-2019
av Martin.Eriksson
Är väl bara ta bort den å rinner de olja så får du väl fylla på eller byta i samma veva

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 21:22:13, 09-01-2019
av ante.b
Har tagit bort och det sitter packbox så det är lugnt

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 23:08:13, 27-05-2019
av ante.b
Ska renovera förgasaren och ser att ringen på trottel nålen sitter i nedersta spåret går den fett i det läget och bör jag ändra läge?

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 06:31:13, 28-05-2019
av Martin.Eriksson
Ja på en viss del gas. Men alltid en koll på tändstiftet för å få svar..

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 08:11:30, 28-05-2019
av torbjorn_forsman
ante.b skrev:Ska renovera förgasaren och ser att ringen på trottel nålen sitter i nedersta spåret går den fett i det läget och bör jag ändra läge?


I vilket läge ska nålen sitta enligt verkstadshandboken?
Titta inte bara på tändstiftet för att bedöma om bränsleblandningen är lämplig, bedöm också hur avgaserna luktar då du kör på delgas (ca 30 % gaspådrag). Om de luktar mer av oförbränd bensin än avgaserna från en bilmotor utan katalysator (typisk 80-talsbil) som är i gott skick, så är blandningen för fet.

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 09:51:16, 28-05-2019
av ante.b
Har ingen verkstadshandbok


Ja det luktar mycket oförbränt och rykigt, ska kolla på tändstiftet,


Nu så startar den inte på choke men om jag häller en skvätt i förgasaren uppifrån så tänder den till, har beställt en renoveringssats till förgasaren, är det svårt att byta allt i förgasaren? kan det vara något annat fel än förgasaren ?

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 11:44:52, 28-05-2019
av torbjorn_forsman
Du bör nog inte ge dig på att plocka isär förgasaren för renovering utan att ha läst på om den i verkstadshandbok först. Och byt inga saker som inte bevisligen både är felaktiga och rimligtvis kan orsaka den här sortens problem. Vilket fabrikat och typ av förgasare är det?

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 13:19:05, 28-05-2019
av magloman
Ska nog vara en mikuni förgasare med vakuummembran på trotteln

Kan va 28 eller 32mm

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 14:37:34, 28-05-2019
av toker
Det är inte svårt att byta grejer i förgasaren men troligtvis behövs endast rengöring. Kolla upp hur tex luftskruven står i dag dvs räkna varven tills skruven är i botten men inte hårt bara tills den når botten då har du i alla fall samma grund inställning som den troligtvis gått med tidigare. Nålens läge brukar vara runt mitten i alla fall är det en bra grund att börja med.

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 05:20:34, 01-06-2019
av ante.b
Mikuni

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 16:53:15, 01-07-2019
av ante.b
Har inte hittat hur ställa skruvaran ska var ställd vid grund inställning av förgasaren, är det någon av er som har lyckas hitta dem i verkstadsboken och är snäll o dela med sig?

Re: Polaris Trail Boss 350 -92 Liv & Leverne

InläggPostat: 17:00:30, 01-07-2019
av torbjorn_forsman
Finns det några mer inställningar än en spjällstoppskruv och en skruv för tomgångsblandning?