Hej, schysst ni lägger tid på kika in denna tråd
Har en Suzuki Ltf4wd från -92. Något strular med bränslesystemet. Köpte den när den gick som en kråka å hade fyllt motorn med utblandandad olja och bensin. Bytte munstycken, startade direkt och gick väl ett tag. En dag, var den sur, fyllt motorn igen med bränsle. Inte fått den å gå av sig själv sedan dess. Kan nästan få den å snurra på av sig själv med hjälp av startmotorn.
Så något jag aldrig lärde mig förr, var hur alla typer av förgasare fungerar, för de är ofta olika Sitter en vaccumstyrd "bränslepump" på dessa. Har VHB för maskinen men står inget av värde kring förgasaren å "vaccumlåset", som jag sett dessa fungera när motorn å systemen lirar ihop. Så är det ingen pump alls utan en av/påstängnings ventil som styr bränsleflödet med hjälp av motorns vaccum, undertryck.
Vad händer om jag kopplar förbi den? (Körde bränsle från en flaska i em å då ville den nästan gå av sig själv. Utan flaskan, tänder det bara till lite då å då på mkt Chocke. Men tryckte jag lite för hårt på flaskan, externa bensintanken, flög det ut en stråle ur fögasaren. Ett litet munstycke under själva insugshålet i förgasaren. Plockade ner förgasaren efter den läckt bensin in i motorn när de stått. Kanske fick något på sniskan inser jag nu).
Vad gör denna vaccumstyrning egentligen?
Har hela manualen om någon önskar "läsa den online"
Tack proffs!!!