Hallå-hallå!
Är det någon där ute i landet som vet om man måste ha en speciell motorolja i en Kawasaki KLF 300 C från 1990?
Den har nån form av halvautomat, 5 växlad med back utan koppling. Har varit ett lik - har ingen instruktionsbok.
Fyllde på nån deciliter med vanlig 10w-30 då man inte såg nivån i siktglaset, gjorde detta innan jag började använda den.
Nu i minusgrader verkar den slira på dom högre växlarna vid fullgas...normal körning går dock bra än så länge.
Fixar man detta med byte till nån specialolja med nån friktionstillsats? Är ganska grön vad gäller ATV.
Om nån har justerat kopplingen på en sån här pjäs kanske ni kan beskriva proceduren?
Vad jag förstått är det nån skruv som skruvas in tills motstånd finns, sen backar man ut den igen...?
Tack på förhand!
Edit: Verkar inte gå att länka till en bild heller, med img-tag...?