Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCATV/UTV

Cforce 450L

8 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera ATV/UTV här!

jonas_81 (trådstartaren)

#1 » 11:27:53, 04-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej lägger in en tråd på denna avdelning nu också när det kom en CF moto Cforce 450L till min/vår ägo...
troligtvis kommer det på bildäck eller vägdäck för ATV.
den är T3b reggad och spärrad på 60 så en glad tonåring finns i huset och väntar på att få ta körkort så han slipper ut å köra.
jonas_81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:32, 07-01-2019
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 5511 -70



Thex

#2 » 14:19:45, 18-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan ville bara fråga hur eran cfmoto 450l om den är oki
Jag har själv köpt en och har fått problem bara kört 11 mil och den startar inte mer. kännes som tändningen inte ville vara med men mycket fin gnista på stiftet.
Skulle tro att det kanske har kuggat över om någon spännrulle är lös eller nått, när återförsäljaren provade att starta så tog det stop, Starten orkade inte längre driva runt motorn då den blev stum.
450l blev kvar hos återförsäljaren så nu väntar man på vad som hänt och får det fixat.

Fungerar eran bra ??
Har det varet några fel och iså fall vad ?

Mvh
Richard
Thex
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 06:23:16, 29-04-2015
Ort: Ödeshög
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Gilson

Mf 178

jonas_81 (trådstartaren)

#3 » 05:53:43, 19-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Inga problem än så länge men timmarna har inte blivit så många häller ( Ska snart in på första service )
De som lite irriterar är bränslemätaren när man först jar fill tan sedan full tank och sen så visar den lite vad den tycker och de går i 8-10liter

Hade tidigare en 200cc kina maskin och den så slog sönder tändstiften ifall jag starta och flytta maskinen bara men om den fick bli varm var det inga problem. Gnista kom när man tog ur stiftet och kolla men startade inte nytt stift så hoppa den igång
jonas_81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:32, 07-01-2019
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 5511 -70

torbjorn_forsman

#4 » 10:02:14, 19-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

jonas_81 skrev:Hade tidigare en 200cc kina maskin och den så slog sönder tändstiften ifall jag starta och flytta maskinen bara men om den fick bli varm var det inga problem. Gnista kom när man tog ur stiftet och kolla men startade inte nytt stift så hoppa den igång



Typiskt för klena CDI-tändsystem med lite väl liten tändenergi och kort brinntid hos gnistan. De tändstift som en sådan motor "förstör" blir dock inte oanvändbara för all framtid, det går att få ordning på dem genom att bränna ren isolatorfoten med gasollampa eller genom att låta dem gå en stund i en varmkörd motor med kraftigare tändsystem. Ohmmät mellan mittelektrod och gänga och kolla att det är oändlig resistans (över den högsta digitalmultimetern kan mäta, vanligtvis 20 Mohm) efter renbränningen.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Thex

#5 » 14:11:39, 19-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

jonas_81 skrev:Hej
Inga problem än så länge men timmarna har inte blivit så många häller ( Ska snart in på första service )
De som lite irriterar är bränslemätaren när man först jar fill tan sedan full tank och sen så visar den lite vad den tycker och de går i 8-10liter

Hade tidigare en 200cc kina maskin och den så slog sönder tändstiften ifall jag starta och flytta maskinen bara men om den fick bli varm var det inga problem. Gnista kom när man tog ur stiftet och kolla men startade inte nytt stift så hoppa den igång



Jag har inga problem med bränslemätaren den visar det den ska utan mitt lilla problem jag har nu kanske bara är ett måndags exemplar ;-)
Kanske skulle tillägga att min 450L är av 2021 års modell.
Hoppas det finns flera här inne som har köpt en cfmoto för det har ju sålts extremt många maskiner
Thex
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 06:23:16, 29-04-2015
Ort: Ödeshög
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Gilson

Mf 178

Thex

#6 » 17:23:43, 26-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick idag tillbaka min 450. Det blev motor byte den hade skuret i något lager, Skönt att det händer när den är ny .
Thex
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 06:23:16, 29-04-2015
Ort: Ödeshög
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Gilson

Mf 178

jonas_81 (trådstartaren)

#7 » 09:01:29, 04-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu had den varit in på 20H service och gossen har klarat körkortet så nu får vi se hur den hänger med i en tonårings liv.

Blir nog att tillverka lite tillbehör till den nu också så man får någo roligt med den själv också...
Nästa blir troligtvis en vägsladd fick tag på ett skrapstål som var utan tänder på ca 15 cm i mitten så det tror jag kommer att passa bra att göra till två mindre bett
jonas_81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:32, 07-01-2019
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 5511 -70

jonas_81 (trådstartaren)

#8 » 08:39:48, 17-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja nu har junioren hunnit med ca 1000km till po maskinen utan problem...
Eller?? jo han klaga på att det borja bli halt och svårt att slippa ur korsningar m.m. utan fyrhjulskrafset, så vad gör man jo söker reda på en uppsättning bättre begagnade däck och fälgar som passar in till lokala Puuilo (säkert jämförbar butikskedja med Jula) efter skruvdubb...

Bild
Bild

Nu e den redo för isiga vägar och enligt testpiloten så var det stor skillnad.

Så nu sitter man förhoppningsvis lite lugnare hemma när sonen e ute på
jonas_81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:32, 07-01-2019
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 5511 -70


Återgå till ATV/UTV

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se