Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCATV/UTV

Bygga timmerkärra till ATVn

47 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera ATV/UTV här!

Simnil (trådstartaren)

#46 » 10:36:30, 01-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

När det städas på jobbet är jag dålig på att låta "braatthagrejer" gå i bingen...

Så när denna bockade 4mm "plåtbalja" skulle slängas fick dom lägga den på min släpvagn istället, tillsammans med 3st rejäla, (typ 50-60kg/st), bockar i profilrör, (kan man ha för många bockar?)

Baljan är väl kanske i tyngsta laget, nästan 90kg enl ritning, men kräver å andra sidan inte just någon förstärkning. Så nu har jag ett nästan färdigt flak, helt gratis!! =)

Bild

8 personer gillar det här inlägget.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021



Simnil (trådstartaren)

#47 » 13:05:10, 02-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nytt år, nya dumheter.

Fick för mig att bygga en vägsladdtillsats till timmervagnen.

Bild
Bild

Efter första provkörningen måste jag säga att den fungerar över förväntan. Enda jag måste hitta bot för är att bakfjädringen på hjulingen är så mjuk att gaspådrag, förarposition etc påverkar hur hårt den skär. Nu hänger sladden i 4 justerbara kedjor under "horn-holkarna", man kanske skulle ersätta de främre kedjorna med ett justerbart stödhjul istället.

Vår väg är nygrusad och tämligen mjuk, vi får se hur den biter när vägen satt ihop mera.
Gula bandet är för att hissa upp den vid transport.

6 personer gillar det här inlägget.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021


Återgå till ATV/UTV

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se