Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCATV/UTV

Polaris sportsman 570 X2

6 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera ATV/UTV här!

Åsa-Nisse (trådstartaren)

#1 » 17:15:17, 15-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns det några erfarenheter här på forumet om fel och brister på dessa maskiner. Jag har hört lite allmänt om att elsystemet ska krångla med både kablage och display. Variomaticen ska sitta snett monterad mot motorn och äta remmar. Kardan bak med drivaxlar svaga.
Stämmer detta eller är det bara nys från säljare på andra märken?
Jag vill höra lite fakta och inte bara säljsnack innan jag bestämmer mig för vilken maskin jag ska köpa.
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm



magloman

#2 » 19:11:48, 15-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det där med variatorn som sitter snett har jag läst på amerikanska forum. Tydligen lite för mjuka motorfästen eller till lådan. Så nya såna sen en seriös linjering så bör man vara ifrån det problemet länge. Kan vara dålig montering oxå då den ev sker i mexico sen ett tag. Minns inte när dom flytta det från usa dit.

Sen är ju X2na längre och mer klumpigare, så ska man köra mkt i skogen vill man kanske inte ha en sådan.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Åsa-Nisse (trådstartaren)

#3 » 10:34:49, 16-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Monteringen sker i Polen, för europamarknaden, enligt Polaris i Östersund, som vi avhandlade i en annan tråd som spårade ur i oktober.
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm

torbjorn_forsman

#4 » 11:23:48, 16-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det borde väl vara lätt gjort att kolla genom chassinumret (VIN), åtminstone om det rör sig om en fyrhjuling som är byggd för att uppfylla ECE-reglementena och tänkt att kunna registreras i något civiliserat land. De tre första tecknen i VIN är en kod som talar om vilken fabrik som har byggt fordonet.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Åsa-Nisse (trådstartaren)

#5 » 18:12:32, 16-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu är det ju så att jag försöker få fram lite faktauppgifter om problem med dessa Polarismaskiner, enligt mitt första inlägg, av de som äger, kör och vet vad som händer. Var maskinen är byggd är av underordnad betydelse. :back_to:
Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm

Klasen

#6 » 12:42:39, 08-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Vi har en 570 X2 Nordic Edition som vi haft sedan 2017 och fick då en av de första med nya digitala displayen.

Det stämmer att kablaget som går upp till displayen är för kort vilket märks oftast genom att lampan som sitter uppe vid styret går inte att justera ner pga att det blir spänn i kablarna, detta felet åtgärdades på garantin givetvis.
Det finns även ett annat bekymmer med att displayen ibland slocknar vid användning av winchen detta beror på att det blir ett spänningsfall som går under displayens säkerhetsvärde, displayen startar direkt efter.
Har funderat på att göra något åt det men det stör inte något särskilt. Polaris vet om problemet men har ingen lösning så som jag fattat det.

Annars har vi bara servat maskinen utan några andra problem.
Maskinen har gått 97 timmar/ 122 mil

Vi är som sagt mycket nöjda är det något du undrar så fråga.

1 person gillar det här inlägget.
Klasen
1 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:46, 22-03-2020
Ort: Småland
Sverige


Återgå till ATV/UTV

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se