Nu har en ny cdibox flutit hit genom suez.
Ingen skillnad.
Så den kan ju troligen uteslutas.
Tyvärr vet jag inte något om maskinens tidigare liv
Men någon har har monterat kåpan där spolarna sitter
utan
tätning så oljan läckte ut.
Tyder på att det varit någon där före mig.
Konstaterar nu att den har en klart sen tändning!
Troligen det huvudsakliga felet, men varför och hur?
Inget på tändplattan går att justera vad jag förstår.
Picupspolens kan vara bytt för de sladdarna är skarvade
och har annan färg än originalet som ansluter till
cdi,n.
Kan kablarna blivit förväxlade och kan det isf ändra tändläget?
Svänghjulet sitter på kilen som det ska.
Vevaxeln bör väl vara gjord i ett stycke så en
vridning i förhållande till
Vevlagret, typ tvåtacktare är väl inte möjligt?
Nu är mina idéer slut för idag, nu får ni kloka, erfarna ta över resonemanget.
/Åke