Har kommit över en gammal honda 1991 traktorreggad, men spärren har försvunnit med åren. Nån som vet hur den va spärrad när den va ny? Växellådan? Ringde Honda men de visste inte. Eller den kanske inte va spärrad på hastighet överhuvudtaget?
På vår gamla polaris från 87 va det ingen annan strypning (vad jag vet) än en skruv på gasreglaget. Och den va traktorreggad. Fanns möjlighet till det där ett tag men sedan försvann den möjligheten. Mellan vilka pr kommer jag inte ihåg.
Har den manuell växellåda eller remvariator (ev kombinerad med hög och lågväxel)? Om remvariator, så kan hastighetsbegränsningen ha varit gjord med en distansring i primärvariatorn (som på många äldre mopedbilar).
Henrik_N skrev:Fanns möjligheten att traktoregga en ATV -91?
Jodå 30km traktor med LGF-skylt var det som gällde på den tiden. Var flera som erbjöd det på 90-talet, sedan försvann det och blev populärt igen när traktor B kom för något år sedan.
Finns fördelar med en sådan registrering om man har 16-åringar som behöver köra även på väg.
Har en -17 som är reggad som traktor, 40, men inte B, kom väl året efter... Men visste inte att det fanns redan då, lärt mig något helt onödigt men ack så intressant!
Den som har störst traktor när han dör vinner... Glad i gråväder!
På min 350 trx så fanns bara två växlar framåt att tillgå, ettan låg o ettan. Två kuggar på växlingsdrevet var bortslipade från fabrik. Kunde beställa ett helt drev från Honda agenten i Stockholm, nu har jag 2 växlar till 2:an o 3:an. Har problem nu med var tempgivaren sitter för fläkten går bara när jag startar. Ha de!
Hej! Vad har du för årsmodell på din trx? Jag blev erbjuden att köpa en 86:a med spärrad låda och endast två växlar. Är det själva kugghjulet som växelaxeln går mot som man får byta ut?