Har ström till magneterna. var 24ohm "tom & när de drar så är det 14ohm.
Lampan lyser inte i knappen så tror att jorden är borta. Dock så tänkte jag lata mej lite o kolla vad du gjort med jorden innan.
Kan man ju ev gå direkt på felet...
Martin.Eriksson skrev:Ständiga plågor
Håller på byter kam i hjulingen nu, märkte att den var klen och tyckte även den lät konstigt.
Först ställde vi ventilerna men blev ingen skillnad, så då börja ja googla runt lite o upptäckte att de är väldigt vanligt med utslitna kammar på 500 motorerna tydligen.. Bara kolla youtube o sök på polaris bad camshaft mm så finns de lite..
i alla fall beställde ja delar från usa på ebay som vanligt för man ramlar av stolen när man kollar priserna i Sverige..
Köpt kam,vipparmen till avgas och en packningssats för 1000lappen.. bara kammen kostar 4200 i Sverige..
Har bytt den men är ventil justering och oljebyte innan de går starta upp..
lägger in nån suddig bild på kammen.. var bara en nock som såg ut som den skulle, dom andra två var nästan runda...
magloman skrev:Reservdelar är snorbilligt i usa.
har handlat mina delar där i 15 år. Köper med lite extra grejer varje gång så man har det vanligaste på eget lager. Väldigt smidigt när man väl får för sig o göra lite service
Martin.Eriksson skrev:Ebay..
Det ska vara polaris egen olja i naven.. det ska funka med elmagneten..
magloman skrev:Jag handlar lite varstans beror på vad jag ska ha. Är det stora skrymmande saker är det bättre skicka med det i nån container som ändå ska hit med bilar tex.
Ebay är ju bra ställe o leta grejer på.
ATF olja funkar fint i naven, har vi kört med sen 92 iaf.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst