Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerPaddor och markvibratorer

Padda från Jula.

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera paddor och markvibratorer här

Roine.e (trådstartaren)

#1 » 21:17:22, 25-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jula har en padda för tre lakan just nu på kampanj. En Scheppach. Den väger 65 kg o är 35 cm bred. Slår 11000newton och packar 25-35 cm enl produktspec. Jag håller just nu på med en hel del små projekt i trägårn gångar uteplatser mm som ska stensättas och det skulle inte va så dumt att ha en egen. Är det någon här som provat den? Är den nåt att ha?
Här är en länk: http://www.jula.se/catalog/bygg-och-far ... ta-270009/

//Roine
Hobbymaskinist som planterar buskar i trädgården med traktorgrävare. Styr lite snö då å då med en Wille 655 oxå.
Roine.e
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:22:35, 05-09-2006
Ort: Ludvika
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: BM Volvo LM218 -61
Hembyggd minigrävare typ Digger.
Wille 655c (på jobbet)



Mattias Petterson

#2 » 21:25:38, 25-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Utan att veta tror jag det är bättre att köpa en beg "riktig" tror den där mest skramlar sönder än gör nytta.. har för mig att man kan räkna 100kg padda för 10cm..osv. sök efter dc tråd om budget paddor!
Det finns två sorters människor:
De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...
Mattias Petterson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:14:17, 30-06-2009
Ort: Ekerö
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Örn skolsvarv
Blomqvist bs 600
Fräs okänd
Reime verktygsslip
Och andra bra och ha prylar

Kaxe

#3 » 21:30:28, 25-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mattias Petterson skrev:Utan att veta tror jag det är bättre att köpa en beg "riktig" tror den där mest skramlar sönder än gör nytta.. har för mig att man kan räkna 100kg padda för 10cm..osv. sök efter dc tråd om budget paddor!


Håller med dig. Jag köpte två begagnade Swepack, en 95 kg rundpadda och en 265 kg dieseldriven "storpadda". Har inte ångrat mig en sekund, de bara går och går ... :)
Bild
Användarvisningsbild
Kaxe
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:36:37, 19-03-2010
Ort: Vid havet utanför Luleå
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Liebherr L507 -07
Kubota U25-3 -06
Husqvarna Rider 175 -09
CanAm Outlander 500XT -12
Yamaha XTZ660 Ténéré -12

Blom 1

#4 » 21:40:22, 25-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har använt en liknande från jula i flera år utan större problem är kanske lite för liten ibland men för den pengen är jag mkt nöjd, lätt startad. Det som hänt med min är att skyddet för remmen har lossnat i fästet, bara att skruva tillbaks med locktite, remmen har slitits ut ( inte paddan fel.....), stoppknappen har pajat, använder nu bara kabeln mot jord fungerar :mrgreen: . Skulle uppskatta att den har fått gå mellan 100-150h hittills :thummar:
Mina tankar .....

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Blom 1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:06:45, 25-03-2008
Ort: Småland, höglandet
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)


Återgå till Paddor och markvibratorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se