Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerPaddor och markvibratorer

Problem med Julapadda Woods 1R pc11.

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera paddor och markvibratorer här

kamilenski (trådstartaren)

#1 » 19:54:33, 04-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den köptes för 4 år sen. Fungerade ok fram tills idag. Plötsligt går den på tomgång bara. Så fort jag börjar gasa med den,blir den svagare. Utan att komma upp i varv, vill den inte röra sig.
Jag tömde tanken på bensin och rengjorde förgasaren. Utan att det hjälpte. Jag fyllde i akrylbensin (heter det så?) och testade vidare. Vid något tillfälle går den prima i ett par minuter och sen tappar ork igen. Jag har provat med ny tändstift. F7RTC är oryginal. Verkstan som jag köpte ny tändstift hade bara F6RTC!
Ingen förbättring. Nu stoppade jag tillbax det gamla F7RTC och plockade bort locket till luftfiltret. Av någon anledning har den fått pippi och jobbar som blixten. Kan inte ens minska varv. Den sticker direkt. Det är något fel på fanstyget. Frågan är vad?
Kan det vara tändstiftet?
Jag har ingen aning var börja för att få den i ordning.
Bild
[
kamilenski
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:08:02, 01-12-2014
Ort: Sjöbo
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Peugeot 407 Sw 2.0 Hdi 2006
Sjöbo.



östemann

#2 » 20:20:48, 04-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Råkade ut för samma dilemma med en kvistkvarn med samma kineskopia till motor för ett tag sen.
Förra ägaren hade tröttnat på den då den inte alls gick igång.Han hade rengjort förgasaren flera gånger och jag hittade inga synliga fel i den heller.
Den gick igång till sist men varven skulle justeras mha choken,annars rusade den oavsett läge på gasarmen. :???:
Bytte förgasare på den (44e inkl.frakt) och då började den gå riktigt fint igen.

1 person gillar det här inlägget.
östemann
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:32:03, 06-11-2009
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 10/60-66+Vindelbjörnen SK 600-66
Valmet Terra 865+Wärtsilä Kran
MF 65 mk II -61
Valmet 864-65
Åkerman H7c-88

kamilenski (trådstartaren)

#3 » 20:30:52, 04-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var har du köpt förgasaren?
kamilenski
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:08:02, 01-12-2014
Ort: Sjöbo
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Peugeot 407 Sw 2.0 Hdi 2006
Sjöbo.

östemann

#4 » 20:41:15, 04-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag råkade hitta den på Wandamotor men de där är rätt så vanliga Hondakopior så de finns bra utbud av dom.
Sök på ''Honda gx 160 reservdelar'' om den är som jag gissar 6.5hk.

http://www.wandamotor.fi/

1 person gillar det här inlägget.
östemann
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:32:03, 06-11-2009
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 10/60-66+Vindelbjörnen SK 600-66
Valmet Terra 865+Wärtsilä Kran
MF 65 mk II -61
Valmet 864-65
Åkerman H7c-88


Återgå till Paddor och markvibratorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se