Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskinerPaddor och markvibratorer

Markvibrator, padda, Dynapac CM13, Wisconsinmotor

48 inlägg • Sida 4 av 4
Diskutera paddor och markvibratorer här

Stridis2

#46 » 10:23:03, 25-03-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man kan skära skumgummi med vass kniv. Vissa sorter "sågar" man igenom med lite tryck, vissa får man trycka så hårt man kan och acceptera att kanten blir sned. Finns säkert sorter som inte fungerar att skära också
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624



BM425

#47 » 19:30:47, 15-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Letade upp min Dynapac CM13 för några dagar sedan, har stått 5 år tror jag. Hon var inte på humör, inkontinent bränslekran och flottör, ingen vilja att tända heller.

Sitter en Robin EY 25-2 på den, letade lite o hittade denna tråden o lite fakta. Hittade ute på nätet denna Robin motor EY14 till EY27-2 verkstadshandbok

Tillverkade svänghjulsavdragare o fick loss svänghjulet. Hittade brända brytarspetsar, sladd som var skadad reparerat o satt ihop. Alla uppgifter om tändinställning finns i boken. Gnista ok :hurra:

Rivit ner förgasaren, gjort rent o sänkt flottörnivån lite. Monterat ihop hällde i bensin, den startade på några drag :hurra: :driver:

Kvar att göra är bränslekranen som har en korkpackning. Den torkar om den står utan bensin, min hade fastnat så jag förstörde den packningen. Får se om jag letar upp någon annan bränslekran o sätter på slangen istället.

Just nu står hon utanför o blöder olja, i morgon blir det ny frisk olja till damen.

Tack DC för tråden!
Inget är så bra att det inte kan förbättras.
Klart jag läser bibeln "Ordspråksboken 21:19"
BM425
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:07:27, 13-04-2008
Ort: Motala
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1602 -74
2 st BM 425 -59,-61

dc_lindberg (trådstartaren)

#48 » 20:01:56, 15-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Aj aj aj!!!
Den där bränslekranen vill inte låta sig bytas om jag minns rätt.
Kork"hylsan" i kranen -bör- kunna gå att nytillverka själv, bara man får tag i ämnet; kork.

Spaniens och Portugals(?) korkindustri gick väl nästan i graven när Kina började massproducera syntet packningar?

Jag sitter med -snudd- på samma problem med den Robin som sitter på min fungerande padda, som å andra sida behöver "helsulas" (plattan är utsliten).

Vi får -efterlysa- kork :!:

Moderna paddor i motsvarande viktklass (90-180kg) tycker jag inte kommer i närheten av vad dessa CM13 klarar. Blir lika häpen var gång jag snurra igång min CM13 - vilket bra jobb den gör!
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11


Återgå till Paddor och markvibratorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se