Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackArtiklar

Motade bort skrottjuvar med hjullastare

8 inlägg • Sida 1 av 1
Hur publicerar vi intressanta artiklar. Gå med i Artikel-Teamet om du skulle vilja skriva en artikel om något intressant ämne!

Utskrotnings-Magnus (trådstartaren)

#1 » 01:07:21, 14-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

http://www.dt.se/newspilot/1.6275960-tr ... lastmaskin

Det verkar som det var ett mindre krig.

Leif Andersson, utredare vid polisen i Ludvika, sammanfattar torsdagseftermiddagens dramatik på Ovakos avfallstipp, utanför Smedjebacken.

3 personer gillar det här inlägget.
Utskrotnings-Magnus
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:10:30, 08-04-2005
Ort: Piteå
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Hanomag 66C



gandalfwhite60

#2 » 08:19:10, 14-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad gjorde han för skadegörelse? 1 mot 10, hade det vart jag så hade jag tippat kärran över ände.. minst ;)
Användarvisningsbild
gandalfwhite60
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:49:34, 25-04-2013
Ort: Piteå
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: ZL06 :D

Krister W.

#3 » 08:42:23, 14-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var det irländska "campare" som var i farten, månne?
"– Jag har sett bilder på bussen och den ser inte vacker ut, konstaterar Leif Andersson." De bilderna hade jag velat se! :mrgreen:
-Ju mindre man vet desto enklare blir problemen!
-Correlation does not imply causuation!
http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... ight=mf50b
Krister W.
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:20:55, 28-12-2010
Ort: Hindåstrakten
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 50B, David Brown, Jeep Grand Cherokee Limited,

Göran Ekman

#4 » 12:12:07, 14-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

gandalfwhite60 skrev:Vad gjorde han för skadegörelse? 1 mot 10, hade det vart jag så hade jag tippat kärran över ände.. minst ;)

Håller med dig . Göran
Tillfälligt på banan
Göran Ekman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:56:17, 14-01-2010
Ort: Huddungeby västra Uppland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840.

LeifAndersson

#5 » 14:05:36, 14-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad har dessa individer för rättsmedvetande, de tycks tycka att allt ditt är mitt. Men när de själv får en liten "buckla" på sin bil då är de jäkligt snabba att ropa på "Tusse batong". Undrar vem fan som har lurat i dem att här kan de göra precis som det passar dem, eller är de inte är lurade? Är det möjligen så att de har fått korrekt information om hur det funkar här i landet, att de faktiskt kan göra precis vad som faller dem in utan att någon från myndigheterna lyfter ett finger? Är den bistra sanningen att de har valfria rättigheter och inga skyldigheter?
Jag är personligen inte rasist på något vis, men som ickerasist måste man reagera även mot omvänd rasism!
Alla som vistas här i landet borde omfattas av samma regelverk, och även drabbas av samma påföljder om det begås något som hamnar utom ramen. Tycker faktiskt inte det är så i dag. :sad:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Roine.e

#6 » 22:03:32, 14-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gissar på att vi har läst om dessa jäkla pack som kallas "Bulgariska Bärplockare". Dom har åkt kring här i Ludvika/Smedjebacken ett bra tag nu och förpestat tillvaron för folk. Dom passade även på att överfalla och misshandla en far och son som blev misstänksamma när det började rasa av grejer från en av deras bilar häromveckan. Och det var inte bär som rasade av i alla fall.. Hursom.. Killen skulle ha medalj, och vi är många som erbjudit oss att lägga en hundring var ifall det blir böter..
Hobbymaskinist som planterar buskar i trädgården med traktorgrävare. Styr lite snö då å då med en Wille 655 oxå.
Roine.e
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:22:35, 05-09-2006
Ort: Ludvika
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: BM Volvo LM218 -61
Hembyggd minigrävare typ Digger.
Wille 655c (på jobbet)

DjAlbert

#7 » 03:27:32, 06-12-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

För fan, hade nog inte nöjt mig med att trycka till taket, hade nog tryckt ihop allt till ett Ikea-paket.
På 90-talets början körde morbror min snö en vinternatt med en L90. När han kom tillbaka till depån, dom hyrde in sig på kommuns maskincentral tror ja, var där en polskreggad passat, till synes övergiven men ändå ganska färsk för den stod inte där när han åkte ut. Längre inne på depån bakom en maskinhall hitta en ett gäng gröndunkar som inte hörde dit, med diesel i. O minsann, bakom en scania under ett skärmtak ännu längre ner försvann två större manskroppar. Vad gubben hade i tanken o hur han hann o behålla sinnet vet ja inte, men kvickt som ögat hitta han på pallställt o lyckas att koppla slangarna t gaffelspridningen och hinna ut till grinden innan polska o polski. Väl framme peta han in gafflarna under passaten o hiva upp de på en container. Sen ringde han lugnt o sansat politi som kom dit o konstatera att minsann här står e passat som inte hör hit o där stod visst lite slangad diesel. Tråkigt att de va snö på backen, för dom hittade på polski o polski rätt snart. O om bil sa dom bara "lyft ner den där o ställ tebaka lite fint så glömmer vi att vi har sett den där uppe" Alltså inget snack om nån motanmälningar lr så, bara en redig anmälan om olaga intrång o dieselstöld.

Edit: Inte helt säker på nationalitet, men inte va dom av svensk härkomst iaf.

1 person gillar det här inlägget.
DjAlbert
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:56:23, 06-10-2009
Ort: Deje
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L30
Volvo L50
Vinkelslip!

Aqualize

#8 » 20:22:54, 05-02-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag frågar mig vad som krävs i landet för att alla dessa utländska personer/ligor (är väl mycket från forna östblocket?) inte ska våga sig på att åka hit och stjäla t.ex. diesel överallt. Och om det inte är för stora inskränkningar i samhället borde man kanske ändra om så de tänker om innan de kommer hit och stjäl.
Användarvisningsbild
Aqualize
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:05, 08-07-2009
Ort: Gusselby & Märsta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bolinder Munktell Victor.
Massey Ferguson 175 multipower.
Valmet 6300 2wd.


Återgå till Artiklar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se