Tack för visat intresse.
Tanken med Àkerman var att man inte skulle behöva laga sà mycket...
Tack vare Anton här och Älmesboda i special fall sà ordnar det sig med dom, i princip allt finns här. Hittade under rullar här...
Och det roliga med CAT är att det är samma O ringar till hela maskinen, sà det köper vi hos CAT
Gissa om dom tycker det är roligt...
Maskinerna är ju bra i grund även om dom är gamla, sà jag har anställt 2 mekaniker sà att dom lär sig att reparera, sà sedan denna sommaren jobbar dom pà med maskinerna och det gàr mycket bra.
Har nu koll pà slit delar, länk lager SKF... Bussningar och spännbultar tillverkar jag via lokal
svarv firma... CAT igen vi svarvar ner begagnade grövre bultar till rätt dimension... bussningar svarvar dom och bultar tar vi ochsà fràn CAT, begagnade.... 500 SEK. Kostar varje komplett expander
bult, lite att jämföra med vad dom kostar i Sverige...
En av flera orsaker till Ákerman är att dessa 30 tons maskiner kostar egentligen ingenting om man jämför med CAT. Ska man köpa en liknande CAT sà pratar vi 5-6 gànger mer och en gammal CAT är inte rolig. Det stàr trasiga överallt. Visst finns det delar men dom kostar...
Service här hos CAT Är helt otrolig men.... DYRT !!!
Jag har tittat pà att köpa nya maskiner till nästa àr. fick offert fràn CAT pà en 30 tonnare 3.2 miljoner SEK. Detär vad dom kostar här i Ghana
VOLVO EC 300 modell 2016 30 tonnare kostar 1.5 miljoner SEK....
Gissa vilken jag väljer...
Men än sà länge jobbar vi pà med dessa 3 Ákerman och en Volvo 360 fràn 2003.... Inte rolig men fungerar om man har heltidsanställda mekaniker...... Och ett kanon team här , alla fràn Ghana lokalt.....