Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackArtiklar

Olyckor

19 inlägg • Sida 2 av 2
Hur publicerar vi intressanta artiklar. Gå med i Artikel-Teamet om du skulle vilja skriva en artikel om något intressant ämne!

Timmeråkarjävel

#16 » 20:24:08, 29-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej Loke jag menade mitt eget inlägg
Timmeråkarjävel
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:49:53, 05-03-2011
Ort: Gräsmark Värmland
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Scania R500 Scania L80 tipp & kran Volvo 6300 Volvo 4300 Yamaha Grizzly 600 Suzuki VL 1500 Intruder Nissan Navara



Loke

#17 » 23:05:04, 29-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Timmeråkarjävel skrev:Nej Loke jag menade mitt eget inlägg


Ok, jag förstår det nu.


Loke
Användarvisningsbild
Loke
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:07:27, 28-08-2006
Ort: Sundsvall
Sverige

Lindvall Hans (trådstartaren)

#18 » 14:34:39, 30-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

När vi var på väg "hem" till Norrland så övernattade vi i husvagnen vid ett
långtradar stopp en bit norr om Gävle,klockan var väl runt 24.00 då vi gick
ut för att rasta vovven och vid en av långtradare var det en regel fest med flera flaskor på bordet..........på morgonen vid 06 tiden åkte "festgänget" i väg med sina 60 tons utlandsreggad tradare.
En hel del av olyckorna beror nog på detta faktum att förarna är onykter eller
brist på vila.
Det är jobbigare att vara slö än flitig !
För är man slö så är allt jobbigt.
Användarvisningsbild
Lindvall Hans
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 12:25:15, 31-10-2009
Ort: Malmö
Maskintyp: Hjullastare

björken

#19 » 15:37:33, 30-04-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Körde för två år sedan med hela familjen i bilen på väg mot fjällen, mitt på dagen, fint väder, gles trafik och torrt väglag, farthållaren på 120km/h.
På nya E4 sträckningen norr om Uppsala kom vi i kapp en lastbil med släp och gick ut i vänsterfilen för att köra om, men när vi var på väg om börjar lastbilen gå ut till vänster fil. Första tanken är att han bara vinglar lite pga en kastvind eller så, men han fortsätter målmedvetet filbytet och bara genom att gå ut i i gruset med vänster hjulpar lyckas vi komma förbi utan att bli mosade.

Med hustrun gråtande och barnen skrikande ser jag lastbilen bakom återvända till höger körfält i backspegeln.

Stannar på nästa avfart och vinkar åt lastbilen att göra detsamma, vilket han gör.

Frågade den svenske killen som körde en svenskreggad lastbil åt ett svenskt åkeri vad som hände, men han ville inte ge någon förklaring, han verkade chockad själv. Jag kan bara gissa om det var SMS'ande, trötthet, ta fram fikaväskan eller vad det nu kan ha varit, för satt och koncentrerade sig på att köra gjorde han iaf inte.
björken
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:05:24, 15-02-2006
Ort: Uppland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Valtra N103H5 -13
JD 3130 -78
Kubota KX161-2 -97


Återgå till Artiklar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se