Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseSnick SnackArtiklar

Säker på att ni valt rätt?

7 inlägg • Sida 1 av 1
Hur publicerar vi intressanta artiklar. Gå med i Artikel-Teamet om du skulle vilja skriva en artikel om något intressant ämne!

LeifAndersson (trådstartaren)

#1 » 09:38:12, 30-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ni framförallt företagare är ni säker på att ni har trygg försäkring? Blir lite skraj när jag läser sådant som i denna artikel. Vi har en ständig dialog med vårt försäkringsbolag och får besök av representant när vi vill ha frågetecken uträtade. Vill vi ha ett personligt besök så dyker någon upp inom ett par veckor och protokoll förs över vad som sagts. Sedan dyker det upp ett reviderat försäkringsbrev efter ytterligare ett par veckor och då är allt nedtecknat post för post. Trodde faktisk det var så det funkade när man tecknade mer komplicerade försäkringar hos alla seriösa bolag! Men uppenbart ska man se upp med försäkringsbolag som inte anser att man ska ha personliga kontakter med kunden som målsättning när försäkring tecknas och uppdateras under resans gång! Om man drabbas av skada, vet man vem man ska vända sig till om man har sin försäkring i ett sådant bolag, och finns det ö.h.t. någon man får personlig kontakt med som tar hand om ärendet?

https://www.expressen.se/kvallsposten/k ... inbrottet/
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare



magloman

#2 » 10:09:30, 30-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har aldrig litat på att nån annan ska rädda mig om olyckan är framme. Trots det har jag flertalet diverse försäkringar.

Pratade om detta så sent som häromdan. Bästa försäkringsbolaget är nog att vara sitt eget. Att avsätta pengar varje månad och när ev problem uppstår plockar man av dom. Tror säkert man är är mycket mer kostnadseffektiv att lösa en skada än ett försäkringsbolag dessutom.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Alrik

#3 » 10:11:50, 30-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har liknade dialog med mitt f.bolag, årlig genomgång hemma vid köksbordet. Ändring/tillägg på olika saker tas på telefon med ett Mail som bekräftelse, några dagar senare brev på lådan.

Vid större funderingar eller ändringar kommer dom ut.

Jag ringer alltid samma person, försäkringar som inte är hans bord bollas vidare och återkopplas alltid.

Banken (Swedbank) som rekommenderar fbolag kanske inte är rätt väg att gå. Dina har varit ut hit men kändes väldigt luddiga. Passar säkert någon annan om man har verksamhet som passar boxen.
Alrik
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:53:31, 07-02-2016
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 128 MF 8270 xtra MF 7624
Claas Lexion 405 BM 641 x3
Volvo EC140

busholle

#4 » 10:39:47, 30-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inte första gången jag hör något sådant om Dina.
Träffade två par boendes i samma by vars hus brunnit ner inom loppet av någon vecka. Det ena paret höll på att förbereda sig för inflyttning ett år efter branden, det andra paret hade inte fått tomten sanerad ännu då de tvistade med bolaget om ersättningen. Gissa vilket av dem som hade Dina respektive LF
busholle
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:23:22, 23-09-2009
Ort: Värnamo
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: New Holland TL90 -02
New Holland T4.75S -21
Case IH MXU135 -04
Volvo BM 350 Boxer -59
Ferguson TEA 20 -55

Entreprenadingenjör om dagarna och lantbrukare med dikor på kvällar och helger.

Holger

#5 » 11:03:48, 30-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tragiskt ... men det är nog inte hela historian. Något luktar fisk ... och jag vet inte om det är i försäkringsbolagets ände.


Lite OT: ärligt talat är det en artikel i Expressen. Den litar jag lika mycket på som artiklar i tyska Bild.
"Kungabarnens favoritbutik" för att de har handlat där en gång?
När de skriver som man talar "– Vi försökte få dem att komma till vår lokal och titta på den innan försäkringen tecknades flera gånger men de ville de inte." så slutade jag läsa.
Jag vet ... irrelevant! Men ändå ...

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

LeifAndersson (trådstartaren)

#6 » 11:59:45, 30-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

När vi hanterar försäkringsärenden till vardags så har vi kommit fram till att det finns två typer av försäkringsbolag, och inget däremellan. Den ena sorten är smidiga och snabba att ha med att göra och den andra är så knöliga så de vill man helst inte ha med att göra! Och det underliga är att det inte finns några varianter, de tillhör helt enkelt den ena eller andra gruppen! :klia:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

PerJohansson

#7 » 13:25:29, 30-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Holger skrev:När de skriver som man talar "– Vi försökte få dem att komma till vår lokal och titta på den innan försäkringen tecknades flera gånger men de ville de inte." så slutade jag läsa.


Den som inte vill sälja nåt ska inte heller få göra det, då väljer man nästa bolag. Finns ingen idé att tjata för att få köpa en vara eller tjänst som man vill ha den, det finns alltid någon annan som erbjuder ett likvärdigt alternativ.

1 person gillar det här inlägget.
PerJohansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:56:29, 15-08-2009
Ort: Fageråsen
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ferguson TEA 20
Ursus 385 De Luxe -80
SL55


Återgå till Artiklar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se