Nu var ju förslaget att det skulle köras en
gaffel i ändan på den som inte svarar inom viss tid.
Det skulle rent tekniskt kunna vara en gaffel inbyggd i en kontorsstol kopplad till telefonen med bluetooth, eller för all del inbyggd i stolen på bilen eller grävmaskinen.
Men vem skulle vilja köpa en sådan stol?
Bättre kanske att ett slags kvalitetsmärke/löfte på att man svarar inom viss tid. Om alla seriösa antog det löftet för att vinna kunder eller för att framstå som en seriös person så skulle det ha ett värde för den som lovar att leva upp till löftet. På samma sätt som att produkter kan Svanen-märkas, KRAV-odlat, ekologisk, fairtrade etc ställs som krav av kunden/köparen.
Märket skulle tex.kunna vara en symbol av en telefon och en klocka.
Den som då förbinder sig att leva upp till det löftet kan använda sig av den symbolen i sina mail och marknadsföring.
För att få ha detta certifikat så måste man ladda ner en app som:
Steg 1: En snäll påminnelse om att man inte svarat
Steg 2: En bestämd röst som påminnelse om att man inte svarat
Steg 3: En röst som skriker: - Men svara då för i H-vete på herr Karlssons mail (så alla andra i närheten hör)
Steg 4: Utgående mail skickas inte förrän man svarat
Steg 5: Telefonen utlöser en surströmmingsstinkbomb
men det skulle inte fungera i norrland där man älskar surströmming