Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumFartyg och fartygsmaskineriJobb på och med fartyg

Observations klass ROV, fjärrstyrd undervattens farkost

31 inlägg • Sida 3 av 3
Berätta om jobb på fartyg, eller om jobb som utförts med fartyg

Klas Kraft (trådstartaren)

#31 » 20:40:15, 11-11-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Patrik Stenbäck skrev:har du haft nytta av gripklon någon gång ?
och hur tunga saker kan man dra upp?
till exempel om polisen skulle anlita dig för att söka efter en pistol kan jag tänka mig att du kan få upp den, men om det är en hagelspruta eller lite tyngre vapen, skulle roven klare det?

:idee3: man kanske kan uppfinna en extern gasdriven klo med en lina upp till ytan, som roven kan åka ner och fästa i tyngre föremål, och sedan wincha upp från en båt


Jag har bärgat saker från botten med klon, har oxå räddat mig själv två gånger när kabeln fastnat på olämpliga ställen....
ett par kilo klarar man att lyft vettigt, tyngre än så så får man fästa en lina och dra upp det manuellt.. Något som är ett stort No No, är att kloa fast på ett föremål som man inte vet om det sitter fast, får man blackout då så sitter man med svarte petter riktigt...
Klon är ett bra verktyg rätt använt, fel använt kan det blir dyrt, är det dykbart djup där man är kan man ta större risker, 600 m in i en bergtunnel så använder man klon som tumstock mest :mrgreen: mäter relativ storlek i kameran på föremål..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid..... underverk tar tre dagar

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Klas Kraft
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:36:42, 29-07-2010
Ort: Kalmar
Maskintyp: Lastbil
Maskin: GEHL AL 340, BM 400, FIAT 30/70




Återgå till Jobb på och med fartyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se